Dank voor jullie reactie.
ArtenCo schreef:
Ik ken het niet...waar wordt dit gespeeld?
Dit was een finale weekend en werd gespeeld in Ossendrecht. Werden nog finales van dames gespeeld en wat jeugd. Ook was er een wedstrijd voor/tegen degradatie geloof ik. Kon ik mooi even oefenen voordat de finale begon. wordt op meerder plekken gespeeld in het land, zou je dus even op moeten zoeken.
wilw schreef:
Mag van mij vaker verslagleging nog doen van deze sport

Is ook zeker niet de laatste keer voor mij geweest.
Wat kan ik er over vertellen.
Keeper heeft een groter netje.
Verdedigers hebben een langere stok, pole heet dat geloof ik. Long pole en short pole voor de aanvallers/andere spelers.
Correctie de stick heet geen pole maar crosseMen mag achter het doel doorspelen zoals bij ijshockey
Voor het doel staan cirkels op de grond, een gebied voor de keeper en aanvalsvak als ik het goed onthouden heb. Met een aanval wordt de bal rond gespeeld zoals bij basketbal en korfbal/handbal bijvoorbeeld.
Het fysieke van rugby zit erin. Je mag met je stok op het lichaam slaan of op de stok van de ander om de bal af te pakken. Op de helm en op de benen slaan mag niet. Spelers hebben bodyprotecion aan onder het shirt en een tok in de broek. handschoenen, elleboog beschermers en helm hebben jullie al op de foto's kunnen zien.
Overspelen gebeurt door de bal met de pole te werpen en te vangen. Als de bal op de grond ligt mag je hem ook met je voet een zetje geven om hem beter op te kunnen scheppen.
Spel gaat lekker snel en heeft als het fanatiek gespeeld wordt mooie fysieke strijd wat weer mooie foto's oplevert.
Tot afgelopen zondag wist ik ook helemaal niets van deze sport dus behalve lekker fotograferen heb ik ook weer een leuke en leerzame middag gehad.