Henry schreef:
Pas maar op Geert, zo meteen heb je evenveel spullen als Xafke.
...
Je zal nog even moeten volhouden dan want ik heb idd best wel veel flitsen. Zowel studio als speedlite. En daar gaat idd wat geld in zitten.

Vroeger werkte ik met 1 flits. Echt waar. Maar op een gegeven moment is de klik er gekomen in mijn hoofd en was ik verkocht en heb ik blijven bijkopen vooral ook omdat het niet zo duur is in verhouding tot mijn ander materiaal. Nu maak ik 90% van mijn foto´s met flitsen.
Het is een mindset. En eens je gebeten bent dan ga je er ook mee buiten beginnen werken en dat is gewoon KEITOF!
Het leuke is als je het goed kan opbouwen. 1 flits of 2 met een keer bij kopen en dan lekker los gaan. En lekker veel varieeren. Haarlichtje is altijd leuk. Beetje rim of kicker is ook fijn om doen.
Allemaal nieuwe dingen om te ontdekken.
Ik moet wel zeggen dat het er niet gemakkelijker op zal worden.
Hoe meer flitsen hoe meer het allemaal goed afgesteld moet zijn. En zeker bij kinderen die in beweging zijn is dat niet eenvoudig.
Daar geef ik Henry ook gelijk dat je niet enkel de flits koopt maar ook alles wat er bij hoort en dan mag je de prijs bijna x 2 rekenen.
Zelf ben ik enorm fan van mijn losse lichtmeter die mij helpt bij het opbouwen van mijn beeld.
Zonder zou ik verloren zijn denk ik. Maar Daniel heeft al voldoende bewezen dat het ook zonder lichtmeter kan. Ik laat het in het midden wat nu best is.
Een halvering van de afstand is idd 2 stops :p (foei Geert

)
Je ziet het niet met je ogen maar als je gaat meten dan is het wel zo en de theorie zegt het ook zo.
Niet te verwarren met een halvering van een waarde want dat is idd 1 stop.
Je foto vind ik goed. Kan zo in een folder "terug naar school".