@ Henri, en ook aan Geert...
Henri schreef:
Citaat:
Natuurlijk ligt er een relatie met de afstand tot het onderwerp, etc. etc. maar om te beweren dat een 50mm geen groothoekvervorming oplevert, dat is ook iets te kort door de bocht (zouden we in NL zeggen).
Wel Henri, dat van "wat kort door bocht" heeft me wat tot onderzoek gezet

(al stoort kort door de bocht
me absoluut niet, want ik ben 15 jaar lang internationaal auto race piloot geweest...

)
On topic nu :
Ik heb de foto eens laten bekijken door DXO optics lab, en er zit na correctie eigenlijk minder dan
1 % lens vervorming in, wat volgens mij eigenlijk compleet verwaarloosbaar is voor het menselijk oog.
Na correctie verschuift het beeld (van het model) enkele mm, ... ja, dus twee of drie mm op een
model dat 1,78 m groot is,(en lange benen heeft), als jij dat kan waarnemen, heb je echt buiten aardse capaciteiten

Henri, ik wil absoluut niet mijn foto verdedigen, maar wat je schreef intrigeerde me echt, alsook de interessante reactie van Geert, die me aanzette tot verder onderzoek.
Het resultaat verwonderd me dan ook niet, ik zit op een krukje, met de camera ongeveer ter hoogte van de helft van haar lichaam, en rond de vijf meter van mijn model af.
Mijn enig licht staat daarentegen wel een meter of 12 van het model verwijderd, misschien speelt dit
ook een kleine rol in de waarneming ?
DD.