Koen, dank voor de info.

Inderdaad een interessante link.
Als ik het filmpje met jouw foto's vergelijk, dan zie ik dat het model een iets andere houding in het filmpje aanneemt. Het licht in het filmpje valt direct vanuit de flitser (softbox) op haar gezicht.
In jouw geval wordt het gezicht hoofdzakelijk via de zijwand belicht. Je ziet dit ook duidelijk terug in haar ogen. D'r haar zorgt er voor dat het licht uit de softbox niet direct op haar gezicht terecht kan komen. Dat er flink wat licht door jou is ingezet, is te zien aan de flinke schaduw op de zijwand. Dit is denk ik ook de reden dat haar witte trui in foto 2 wat overbelicht is.
In feite is door jouw lichtplan de linkerzijwand het hoofdlicht geworden. In de pupillen van de foto's 1, 2 en 4 zie je jouw grote paraplu niet terug. In foto 3 zie je die overduidelijk terug. De opstelling in foto 3 is een hele andere, eentje die je ook wel eens eerder hebt toegepast. Ik denk dan ook dat haar linkerschouder (rechts voor de kijker) in bijvoorbeeld foto 4 (die met de blauwe trui) ook wel eens te licht zal zijn.
Goed uitlichten (waar IXUS58 het over heeft) zal hier naar mijn bescheiden mening wel eens een "mission impossible" zijn, want je maakt het gerelfecteerde licht (links) tot een hoofdlicht in plaats van dat je deze functie bij het hoofdlicht (rechts) houdt. Eerlijk gezegd vind ik het "apart" dat je het licht van een reflector (want dat is de wand links in feite) een "upgrade" geeft tot keylight.