Ondertussen heb ik de foto effe uitgeprint, er daar is ook niet iets echt storend in het zwart te bespeuren,
maar goed, ik denk dat het onmogelijk is om een foto voor het web te maken, die op ieder zijn scherm mooi uitkomt, er zijn duizenden verschillende schermen die op miljoenen verschillende manieren afgesteld zijn
Maakt ook niet zoveel uit, want je kan nog het mooiste vrouwelijk schoon op de voorgrond hebben,
fotografen kijken steeds naar de achtergrond

Lol ! grapje !
Eigenlijk denk ik ook dat veel mensen hun scherm veel te helder regelen, zelfs met het kalibreren met spyders enz, staan de meeste schermen zo helder dat het moeilijk en vooral heel vermoeiend word voor de ogen om er meer dan een paar uren continu op te werken.
Voor mij is wel het belangrijkste dat wat ik zie op mijn scherm voor 97 of 98 % overeenkomt met wat ik op mijn Epson pro printer bekom. De print profielen en calibratie's stemmen dus mooi overeen, en daar ben ik steeds blij mee voor mijn tentoonstellingen, en de prints die ik bezorg aan de mensen waarmee ik samenwerk zijn er ook tevreden over.
PS voor Ron : links is er inderdaad wat meer licht dan rechts, daar heb je gelijk in
Verder is deze foto ook niet bedoeld als de top foto van mijn jaar, maar is meer een half uurtje " fun in the studio " geweest met deze strand tent, en dit gedurende een 8 uur durende shoot.
De mensen met wie ik foto's maak weten zeker dat er steeds veel gelachen word gedurende onze shoots,
en dat we steeds gekke dingen uitproberen
DD.