Daniel Doyen schreef:
Volgens mij zijn er geen afwijkingen, maar zich alleen aan een grijskaart, een kleurenpipet, photoshop,
of een zogenaamde gekalibreerde monitor vertrouwen geeft voor mij nog steeds niet een 100%
aangenaam kijkende foto.
Het is absoluut niet waar dat als het wit, " wit " is, dat automatisch alle andere kleuren juist zijn of aangenaam kijken,
( zou te eenvoudig zijn ! ) het is gewoon een eerste stap in het kleurbeheer
De " final touch " van het kleurbeheer zal nog steeds bij het oog van de fotograaf liggen, vooral bij de finale retouch.
Verder is het absoluut geen slechte foto, al word het totaal pakket wat teniet gedaan door hoe het topje heel vies in de broek zit geduwd... nonchalant komt het bij mij niet over, wel als iets dat door de fotograaf moest bijgestuurd worden. ( raar dat niemand dit heeft opgemerkt ? )
DD.

Ik begrijp je reactie, maar ik fotografeer op zich geen glamour in die zin dat alles (zoals bij jouw opnamen) perfect moet zitten. Ik vind ook dat het gebruik van de grijskaart etc lang niet altijd leidt tot een aangenaam kijkend beeld, maar mijn bericht was dan ook een reactie op het comment dat de kleurtemperatuur niet juist zou zijn, en dat is dus beslist wél zo.
Ik maak de foto's nogal eens een beetje 'warmer' van tint, maar dat is hier bij deze foto niet gebeurd.
Dank je wel voor je reactie, ben ik blij mee!
Ook dank aan de anderen die reageerden!