Bedankt voor de TC en de reacties!
Superblaag schreef:
Mooie brutale vogeltjes in de tuin!
Al hoort die wel bij het verhaal natuurlijk!
Ik moet wel zeggen... de vogeltjes zijn iets minder brutaal dan je denkt

Op ongeveer 2 meter afstand blijven ze zitten. Als je er pal naast staat zoals op de foto's vliegen ze wel weg. Dus elke foto bestaat eigenlijk uit 2 foto's: 1 foto met m'n dochter en het vogelhuisje en 1 foto van het vogeltje genomen met een statief en afstandsbediening.
petervaneekelen schreef:
Hele leuke serie, jammer dat in F1 en F3 de vogels niet scherp zijn. Daarom F2 mijn favo.
Ik heb de vogel-foto's dus los... en heb de onscherpte er vooral zelf ingemaakt zodat ze dezelfde onscherpte kregen als het vogelhuisje (maar bij de meesten de kop wel scherp gehouden). Oftewel ik zou ze er scherp in kunnen zetten, maar dat wordt niet mooier... of ik had de foto's met een hogere F-waarde moeten maken zodat alles scherp zou zijn, bedoel je dat?
Hermanus schreef:
Leuke serie en eerlijk gezegd heb ik het idee dat zij er in geshopt is door de scherptes en onscherptes bij het vogelhuisje en die van haar.
Er is absoluut in geshopt, maar niet helemaal wat je noemt. Ik heb de vogels onscherper gemaakt bij foto 1 en 3. Vogelhuisje niks aan gedaan qua scherpte. Bij het meisje heb ik de huid wat zachter gemaakt (zou je onscherpte kunnen noemen... maar ogen, neus, mond en alle randen niet verzacht, dus als het goed is alleen onscherpte op de juiste plekken. Behalve foto 2 die is gewoon helaas niet perfect scherp omdat de focus op het vogelhuisje ligt en het een F1.8 foto is

)
Beeld zegt misschien meer:
Originele foto:

Scherpe vogels toegevoegd:

Vogels onscherper gemaakt zodat ze passen bij het vogelhuisje: