Citaat:
Verder is de afstand tov fotograaf tussen scherpe stel en onscherp meisje ook weer niet zo groot
Ik wil echt niet redetwisten hoor ppp, maar... dit is geshoot met een 200 mm lens,
en ik sta op ongeveer 6 of 7 meter afstand van het rechtse meisje ( en op een twaalftal meter van het koppel )
Of je dit nu zo een kleine afstand kan noemen vind ik wat raar of "onwerkelijk"
Als ik buiten shoot werk ik heel dikwijls télé, het geeft diepte en sfeer aan mijn foto's.
Mijn buiten lenzen zijn bijvoorbeeld een 135 mm, een 70 200 mm of soms zelfs een 400 mm lens !
Vraag maar eens aan Nuelle wat mooie foto's je kan bekomen met lange télé lenzen .
Vele modellen fotografen houden zich aan een 50 mm lens,... is goed op zich, geen probleem,
maar ik shoot modellen met brandpunt afstanden gaande van 20 mm tot 400 mm.
Dit geeft me " in camera " zoveel meer creatieve mogelijkheden, ... en zonder steeds naderhand
ingrepen te moeten doen in Photoshop !
De brede technische variaties van lenzen is voor iedereen voorhanden, waarom ze niet gebruiken ?
Ieder doet natuurlijk hoe hij wil, maar ik weet sinds lang dat vele modellen ( niet allemaal , sommige zitten ook vast in het klassieke, en steeds hetzelfde ) houden van mij creatieve vrijheid
Iedereen " pleasen " is natuurlijk een onbegonnen zaak...
DD.