Het is 30 apr 2025 19:33

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur chosen
 chosen
BerichtGeplaatst: 29 jun 2024 18:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 chosen
BerichtGeplaatst: 01 jul 2024 23:49 
Lid
Fotografie

Mooie foto, al zou ik het licht anders gebruiken,o.a. op het gezicht. :up ;)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 chosen
BerichtGeplaatst: 02 jul 2024 00:09 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Mooie foto en mooi model. Ik ga wel met Ahum mee tav het licht gebruik.

chosen
BerichtGeplaatst: 02 jul 2024 08:49 
Lid
Fotografie

De foto in combinatie met de titel roept bij mij vragen op. Het beeld is op meerdere manieren uit te leggen: is de dame in kwestie "gekozen", en zo ja, door wie dan en onder welke omstandigheden? Of heeft de dame in kwestie de jurk gekozen? De gezichtsuitdrukking roept bij mij meer associaties met het eerste op (bij de tweede optie zou ze vrolijker hebben gekeken), en dat maakt dat de foto mij qua afdronk richting een misbruik-situatie stuurt.

Geen idee of dat de bedoeling was, of dat je een heel ander verhaal wilt vertellen. Jouw beelden hebben vaak een uitstraling die multi-interpretabel is, dus ik ben wel benieuwd of je eens toe wilt lichten wat je eigenbeeld erbij was?

Uit het feit dat ik er zo over nadenk, kan je in ieder geval opmaken dat de foto geslaagd is ;-)

chosen
BerichtGeplaatst: 02 jul 2024 12:31 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
mooie foto, licht op het gezicht is idd minder geslaagd

Profiel op dit foto forum
 chosen
BerichtGeplaatst: 08 jul 2024 10:04 
Lid
Fotografie

@marco: vroeger stuurde ik mijn foto's naamloos in omdat ik vond dat de foto voor zich zelf maar moest spreken .. omdat men bij inzendingen nu eenmaal een titel of onderwerp vroeg heb ik daar aan voldaan ... en moet uiteindelijk toegeven dat dit wel een meerwaarde is .... zeker als men de moeite doet om er de nodige aandacht aan te geven ... ik zoek soms dagen naar een geschikte titel, soms in een andere taal,maar ik probeer deie zo kort mogelijk te houden , zodat er soms zelfs weer kleine vraagjes ontstaan die de aandacht op het beeld nog meer trekken // bij deze prent zit jouw interpretatie niet ver weg, het is idd "gekozen" doch geen kleed of jurk , maar net de fase ervoor; het is gewoon de stof die net van de rol komt ; men ziet een beetje de zelfkant, vandaar / verder in de fantasie kan deze keuze een kleed of zelfs een overgordijn worden / zjev.

chosen
BerichtGeplaatst: 08 jul 2024 16:05 
Lid
Fotografie

Een titel kiezen is altijd een lastige zaak. Het kan ook je beeld moeilijker maken voor de kijker. Eerlijk gezegd vind ik dat hier ook wel het geval. Het zet je wel aan het denken, maar niet in de goed manier als je het mij vraagt. Ik vind het licht helemaal niet zo slecht, er zit een mooie sfeer in de foto. Alleen is het driehoekje in haar gezicht net even teveel. Je zou eens kunnen kijken of je het wat kan temperen met Photoshop. Over het geheel gezien, zeker geen slechte plaat hoor. Meer van dit zeg ik. :) :up

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp