Het is 06 jul 2025 20:00

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Uit de serie kinderen
 Uit de serie kinderen
BerichtGeplaatst: 11 jul 2024 20:41 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Allemachtig wat een drukte, dat suggereert inderdaad al een bepaald milieu. Kinderen gaan daar heel natuurlijk in op dus lijken hier thuis te horen.

Qua rechtzetten: het beeld geeft een bepaald tijdsbeeld weer (inhoudelijk, technisch en qua formaat) en we weten inmiddels dat je in deze serie oude 6x6 beelden gedigitaliseerd laat zien. Dus rechtzetten zou ik absoluut niet doen, hooguit de fouten van je scanner herstellen maar zelfs daar twijfel ik over.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Uit de serie kinderen
BerichtGeplaatst: 11 jul 2024 20:52 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Hele mooie oude plaat. Niks aan doen :up
Ik had hem misschien ook wel in kleur willen zien..

Profiel op dit foto forum
 Uit de serie kinderen
BerichtGeplaatst: 11 jul 2024 22:02 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
BenM schreef:
Hasselbox schreef:
Ik hecht echter veel waarde aan het beeld dat ik zag tijdens de opname.

Ben je dan een fotograaf die vooral registreert? De reden dat ik die vraag stel is omdat, toen ik een paar jaar geleden een foto opleiding volgde, mij altijd werd verteld dat fotografie niet hetzelfde was als registratie.

Registreren we niet allemaal op de een of andere manier? Ook als je op tafel zelf een beeld in elkaar knutselt is de foto nog steeds een registratie van dat beeld. Het beeld dat ik zie is een uitsnede uit de wereld om mij heen. Daarnaast maak ik ook een uitsnede uit de tijd. Iemand sprak: 1/125 sec van de sluiter is een 1/125 sec van de eeuwigheid. M.a.w. ik kies het juiste moment. Zodoende ontstaat mijn beeld.
Zo heb ik geleerd en ervaren. Is dit de enige en juiste waarheid? Bedenk dat elke methode goed is als het tot het beoogde resultaat voert. Als het op den duur maar een eigen stijl oplevert met boeiende beelden welke door kijkers gewaardeerd worden

Profiel op dit foto forum
 Uit de serie kinderen
BerichtGeplaatst: 11 jul 2024 22:24 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
:up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2