LINA EN SHOOTER : dank u hartelijk voor u neutrale en constructieve houding
1) Ik had geen bibedoelingen, maar ik had ge interpreteerd dat hij grauw was en dacht dat dit was door de huidskleur (die niet gezien was.) Ik heb dat alleen verduidelijkt
2) ik merk heel dikwijls dat er misverstanden zijn en dat men bang is om erover te converceren.....ik heb altijd getracht iemand proberen te begrijpen...maar we moeten onze interpretaties toetsen door van gedachten te wisselen en zo elkaar juist verstaan en misverstanden trachten uit te sluiten
3) als men de schijn geeft dat hun mening wet is of mij belachelijk maakt dan geef ik het op.
4) ik heb laatst nog een artikel van een beroepsfotograaf gelezen die zei : (ongeveer letterlijk) trekt u niet alles aan wat op fotoclubs of op internet gezegd wordt; experimenteer in de fotografie en leer bij...alzo kom je tot mooie resultaten.
Als ik dat citaat kopieer en hier neer zet krijg ik iedereen tegen mij in het harnas.
Wie zegt dat ik dat wil. Ik ben begonnen op fotoforums (FV) toen ik een diepe depressie had...ik heb daar mijn ontspanning gevonden....ik heb veel bijgeleerd.....en hopelijk heb ik andere ook geholpen met raad.
Ik ben niet de wijsneus...ik heb niet die pretentie....maar als dat zo over komt stop ik ermee.
Ik heb niet de bedoeling dit aangename fotrum ter ziele te helpen zoals dat bij andere fotoforums is gegaan.
Dus laten we van gedachten wisselen en tracht het zo vreedzaam mogelijk te doen en zo vreedzaam mogelijk zo te interpreteren.
6) ik kan niet aan tekst op het forum zien of ik een professionele fotograaf voor mij heb met 30j topprestaties....of een beginnende amateur.
7) ik wil nog van gedachtenwisselen of diskussieren(en bijleren en mijn kennis delen)...maar als ik merk dat ze in het verkeerde keelgat gaat, kap ik met het forum.
8) als ik tijd heb zal ik de originele jpg posten; niet de raw
9) ik zet niet alleen foto online om mijn topfoto's te laten zien; maar ook om van gedachten te wisselen en nog kijken hoe ik in die of die situatie het beter kan doen.