Het is 09 sep 2025 00:10

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Vrouw langs weg op Grunniger laand.
 Vrouw langs weg op Grunniger laand.
BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 10:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Toch nog even een reactie op je foto's.
De eerste foto, je noemt hem haarscherp, maar dat is ie niet, is ook best moeilijk om met F1.8 alles scherp te krijgen ;) Ja, er zijn puristen op het forum maar daar heb ik totaal geen moeite mee. Ik vind het ook jammer dat ze een vlek op haar kin heeft (plukje haar of schaduw?) en dat er net een hand met sigaret om de hoek komt kijken naast haar teen bij de tas. De scherpte zit overigens daar, ter hoogte van haar hand.

Tweede foto vind ik erg leuk maar daar ben je net uit de bocht gevlogen met bewerken. Ik zie een vlek boven de bomen (rechts naar de windmolen, tweede top) en ook een lichte aura om het model heen die je lichter hebt gemaakt (kunstmatige flits :) ) Wat is er overigens met haar schaduw gebeurt, dat lijntje komt op mij wel heel dun over? Daarnaast is het model erg rood, die vliegt ook je histogram uit...

Dan de derde. Wederom een rood model. Ook daar een flinke halo om het model heen door het lichter maken, bij haar schouders en hoofd zie je dat duidelijk tov de lucht. De halo om haar bil en jurk verraad de rest. Net ff een stapje te veel en een beetje slordig.

Zie het als opbouwende kritiek, de ideeën vind ik wel goed, nu nog ff goed opzetten (vooral 1) en afmaken.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 12:21 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
constateer met vreugde, dat je updates een klasse beter zijn dan je eerste inzending.
Want daar is echt alles mee mis, zoals de vorige recensenten al opgemerkt hebben.
Snap ook niet dat je de 1ste foto geplaatst hebt, want er zit A een leleijke vlek op de kin van het model, B de horizon, C de onscherpe sherryfles waarvan ik de context in deze foto mij ontgaat.
Tenslotte ik krijg ook geen info dat het het groningse land is.

succes verder

flipje

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 19:34 
Lid
Fotografie

Ik dacht al dat ik de enige was die de fles drank niets toevoegend / storend vind, maar Frans kwam e al mee.
Je 2e foto is inderdaad mooier. Heb je hier het model sterk verscherpt en de achtergrond onscherp(er) gemaakt? Ik krijg een gevoel dat ze hier in het landschap geknipt is.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 19:38 
Lid
Fotografie

Een mooie dame met een fles drank werkt vooral aantrekkelijk voor de gewone man, denk ik dan.
Fotogtrafen kijken natuurlijk verder dan dat :angel , maar om het nou storend te noemen?
Het staat haar iig beter dan bijvoorbeeld een plastick tasje van de duitse supermarktdump.

De sigaret vind ik ook minder, maar dat is eigenlijk ook wel persoonlijk. :DD

BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 19:40 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ebbot schreef:
Fotogtrafen kijken natuurlijk verder dan dat :angel

:shock

we hebben een moraalridder....

:rof :rof :rof

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 19:41 
Lid
Fotografie

Ik ben twee: een fotograaf en een man. :P

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2