Toch nog even een reactie op je foto's.
De eerste foto, je noemt hem haarscherp, maar dat is ie niet, is ook best moeilijk om met F1.8 alles scherp te krijgen

Ja, er zijn puristen op het forum maar daar heb ik totaal geen moeite mee. Ik vind het ook jammer dat ze een vlek op haar kin heeft (plukje haar of schaduw?) en dat er net een hand met sigaret om de hoek komt kijken naast haar teen bij de tas. De scherpte zit overigens daar, ter hoogte van haar hand.
Tweede foto vind ik erg leuk maar daar ben je net uit de bocht gevlogen met bewerken. Ik zie een vlek boven de bomen (rechts naar de windmolen, tweede top) en ook een lichte aura om het model heen die je lichter hebt gemaakt (kunstmatige flits

) Wat is er overigens met haar schaduw gebeurt, dat lijntje komt op mij wel heel dun over? Daarnaast is het model erg rood, die vliegt ook je histogram uit...
Dan de derde. Wederom een rood model. Ook daar een flinke halo om het model heen door het lichter maken, bij haar schouders en hoofd zie je dat duidelijk tov de lucht. De halo om haar bil en jurk verraad de rest. Net ff een stapje te veel en een beetje slordig.
Zie het als opbouwende kritiek, de ideeën vind ik wel goed, nu nog ff goed opzetten (vooral 1) en afmaken.