Het is 18 jun 2025 14:41

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Overgave
 Overgave
BerichtGeplaatst: 14 okt 2008 21:57 
Lid
Offline op het foto forum

Ik heb deze foto gemaakt omdat ik een bepaalde sfeer wilde overbrengen. Ik wilde de persoon over laten lopen in de achtergrond, een soort van eenheid. Het is een soort van overgave aan de achtergrond, aan een hoger iets. Ik heb alleen het contrast verhoogt, verder heb ik er niks aan veranderd. Het 'woesj'-effect aan de zijkant van het hoofd en daaronder is bij het fotograferen ontstaan. De foto is een beetje van onderen genomen, de spotjes (belichting) geeft hierdoor een mooi effect.

Fotografie

Ik ben zelf natuurlijk niet tevreden, vooral over de rode vlek links...

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Overgave
BerichtGeplaatst: 14 okt 2008 22:28 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
een beetje moeilijke foto. ook omdat je het model in de achtergrond wil laten overvloeien. :S
Ten eerste vind ik de fel belichte kaak ontzettend storend, ook omdat hij nogals hoekig is.
De haren doen het goed, maar de achtergrondkleur rechts wijkt weer te veel af. Ook zou ik zeker het onderstuk weglaten, want het witte kledingstuk stoort ontzettend.
Als je het model verder van de achtergrond zet (als het kan) dan ben je ook de storende struktuur (streep) in de achtergrond kwijt.

Conclusie, een mooie vingeroefening, maar nog verder ontwikkelen.
Hopelijk krijg je nog meer ++ tips, zodat je met de nodige aanpassingen kunt doen en je gedachte beter op de disc krijgen. Succes, en denk erom niet geschoten is altijd mis.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Overgave
BerichtGeplaatst: 16 okt 2008 17:34 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik vind het idee wel interessant en op zich is het ook aardig gelukt om het model in de achtergrond te laten overlopen, maar wat ik minder mooi vind is de pose van het model en de belichting op het model!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp