Hoi luitjes,
Leuke discussie!! (ik mag dat wel

)
Iedereen bedankt voor de feedback!!
De toning is toch wel een ding...veel mensen houden er van maar er zijn ook "tegenstanders". Ik kan dat wel begrijpen. Zeker omdat moeders nogal heftige oranje-achtige make up op had. Je ziet ook de huidskleur verschillen met de kinderen en vaders.
Deze mensen hadden een heel duidelijk beeld voor ogen...vooral spontane foto's met deze toning.
Jullie willen niet weten hoe ik gebaald heb van het feit dat het zusje niet helemaal scherp is als ze haar broertje een zoen geeft. Dit was zo'n spontaan momentje...en ik heb er niet 100% uitgehaald wat er uit te halen viel. Toch hoort de foto bij de serie...en is dit een enorm kostbaar moment
Omdat het jongetje weigerde om gefotografeerd te worden (geen gekheid) had ik mij in de keuken "verstopt" met mijn 70-200L en heb allerlei stoere jongens spullen in het studio-gedeelte gelegd. Op deze manier heb ik de foto's gemaakt...als een paparazzi

Ik heb gelukkig een hele goede zender

Veel van deze foto's zijn op 200mm gemaakt.
Ik denk dat veel kritiek terechte kritiek is en ik ga het ook zeker mee nemen.
Citaat:
AJL: Mooi, maar heb ik hier niet dikwijls gelezen dat de kadrering niet door de gewrichten mag?
@AJL: Wat mij zo aansprak in je betoog was je bevlogenheid over gevoel in fotografie.
Ik kom er steeds meer achter dat er geen regels zijn in de fotografie. Ook het regeltje van door"snijden" van gewrichten, ledematen hoofden etc heb ik een beetje naast me neergelegd. (Met dank aan alle wijze lessen van Jorgen Houtsma

)
Als ik het mooi vind...vind ik het mooi. Of het door een gewricht gaat of niet.
Regeltjes zijn er om aan je laars te lappen...toch?