In je updates zit het nog niet helemaal lekke rmet scherpte en kleuren.
Nu is het ook het verstandigst om het met fotograferen goed te krijgen, en niet met Phototshop. Je moet een erg goede shopper zijn om van een slechte foto ng iets te maken, en onscherpe foto's krijg je gewoonweg niet scherp.

Het fotograferen in een tent levert een probleem op met je witbalans. Of je moet die handmatig instellen, of (en dat lijkt me een beter idee) buiten de tent, met gewoon daglicht gaan fotograferen, en daarna moeilijker dingen gaan doen.
Foto 1, 4 en 5 zijn veel te geel-rood. Daarnaast zit de scherpte niet lekker, en je kunt je verscherping heel duidelijk zien; dat maakt het er dus niet mooier op. Probeer op de ogen scherp te stellen.
Ter illustratie:

Foto 2 heeft wat minder last van de kleurzweem. Haar huid zie je hier korrelig worden door je (ws te overmatige) verscherping. Wat ze daar aan heeft vind ik ook niet zo mooi op de foto.
Foto 3 en 6; die vind ik te veel een kiekje; misschien leuk voor jou en je zus, maar fotografisch te rommelig: de houding op 3 vind ik echt niet mooi, op de achtergrond van de laatste wat tuinmeubels en gerommel. De laatste heb je overigens zo veel verscherpt, dat het haar er kartelig van wordt.
De onscherpte is denk ik grotendeels te verklaren door je instellingen; je sluitertijd is erg krap t.o.v. je brandpuntafstand. Zeker als je nog niet een vaste hand hebt, zit je te krap, en krijg je dus onscherpte.
Her en der zie je de achtergrondstof in beeld; hou meer afstand, dan wordt die goed onscherp en heb je daar geen last van. Let op kleding etc; van die gedraaide bandjes dat staat niet echt mooi.
Al met al: leuke pogingen, met verbeterpunten. Met tips in je achterhoofd opnieuw proberen. En wees kritisch in wat je plaatst.