Het is 04 sep 2025 13:16

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Cindy
 Cindy
BerichtGeplaatst: 16 jun 2011 17:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Met Cindy een avondshoot gehad....er zijn een aantal dingen die schelen, zoals de zon die schijnt op de voet; wat nog?

Moet de draad ook weg?
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Cindy
BerichtGeplaatst: 16 jun 2011 18:00 
Lid
Fotografie

nee niets hoeft weg. vind het wel een leuke setting. Doet mij allemaal een beetje jaren 50 aan en heel amerikaans.. Positief bedoelt... Ze had van mij wel iets vrolijker mogen kijken.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Cindy
BerichtGeplaatst: 16 jun 2011 22:29 
Lid
Fotografie

Dank u beide voor jullie mening

Ja...de omgeving is belangrijk....maar jammerlijk heb je alleen maar bij een huwelijk of communieshoot een goede locatie te kiezen, voor de rest is het meer....behelpen. :)

Cindy
BerichtGeplaatst: 17 jun 2011 07:36 
Lid
Fotografie

Flash....ik heb een aantal locaties waar ik terecht kan, en dat is meer als regen, en windbescherming, dan als mooie locatie.

Ik zou zo graag eens op de grote markt in Leuven een shoot doen maar...ik heb schrik voor het weder (harde wind of regen) en ......van de politie :rof

Cindy
BerichtGeplaatst: 17 jun 2011 07:55 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
AJL schreef:
Dan
Ja...de omgeving is belangrijk....maar jammerlijk heb je alleen maar bij een huwelijk of communieshoot een goede locatie te kiezen, voor de rest is het meer....behelpen. :)

JOOOOH, er zijn vele lokaties die mooi en leuk zijn..
Een oud gebouw, ruïne, een bloemetjesveld, een zee, een boot, een kanaal, een badkamer, een een een een een .... tevéééél om op te noemen hoor!! :)

De foto zelf vind ik wel mooi, de achtergrond is inderdaad wat drukkig, maar heeft een soort van tegendraads effect... een mooie in galakleding gestopte dame, op een gewone hollandse achtergrond..

Het been met dat licht stoort me niet, maar dat haar benen zo prominent in beeld zijn wel..
Daardoor valt haar mooie gezichtje weg..

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Cindy
BerichtGeplaatst: 17 jun 2011 12:59 
Lid
Fotografie

Juist buiten heb je alle keuze, bij deze foto was het volgens mij geen slecht weer. DUs je had prima op de markt in Leuven kunnen gaan staan, zolang ze gekleed zijn is er niks aan de hand.

Over je foto,
Ik ga mee met Heideroosje.
Je hebt het in je beeldopbouw zo gedaan dat haar benen prominent aan wezig zijn. Ook niet zo gek wanneer je op 50mm fotografeert van onderaf (wat ik een mooie pose en beeldhoek vind) krijg je groothoek vertekening. Was je hier met 70mm aan de gang gegaan was het een heel ander beeld geweest. Door deze beeldhoek had je denk ik zelf naar 100mm moeten gaan.
Ik heb het idee dat je haar hoofd hebt uitgelicht met een flitser?
Dat vind ik jammer, want die is nu een beetje overbelicht gaan lijken (is die vlgs mij niet) maar zeker in contrast met de schaduw op haar benen vind ik dat jammer, ik zou dan ook in de bewerking proberen haar boven kant ietsje donkerder te maken, 1 of 2 stapjes onderbelichten.

Cindy
BerichtGeplaatst: 17 jun 2011 13:43 
Lid
Fotografie

Nagtie : ik moet mijn flits hoog opstellen zoals de zon is...en dan krijg ik dikwijls dat de benen donker worden, wat dan doen?

Cindy
BerichtGeplaatst: 17 jun 2011 15:11 
Lid
Fotografie

Dat is afhankelijk van welke materialen je hebt.
Je zou het flitslicht wat meer een invulflits kunnen laten zijn. Dus wat minder sterk flitsen, en evt een wat langere sluitertijd/groter diafragma/hogere iso gebruiken om de foto toch goed te belichten.

Eerlijk gezegd ben ik niet heel erg thuis in flitsen buiten de studio, maar ik heb laatst geleerd tijdens een workshop, dat je eerst het licht meet zonder flitser, dan ga je donkere dingen uitlichten met de flits, maar die flits dan wel op 1/32ste of 1/16de of zo..

Ik weet niet hoe je te werk gaat, maar dit zijn zo van die foto's waar een erwin olaf precies bij zou weten hoe dat moet, maar de gewone sterveling moet iedere foto maar weer opnieuw experimenteren, of meten, maar dan moet je dure meetinstrumenten voor hebben.

De flitser zou misschien ook wat verder weg gezet kunnen worden? Maar dat weet ik niet zeker dat is ook afhankelijk van de flitser etc.

Je zou ook 2 flitser onder elkaar kunnen zetten, met wat softers er bij, dan kun je de benen ook mee pakken. Ik vermoed dat je geen studio flitsers hebt met accu's maar werkt met een reportage flitsers? Heb je daar softboxen etc bij, die kun je zelf maken, daar staan flink wat how to's van op het net.

In dat geval zou je met 2 flitsers een softbox op buikhoogte, en een beautydish op het hoofd kunnen werken. Mijn beautydish heb ik gemaakt van een cd'tje, een kunstof kerstbal en een afwastijl, en wat stukje draadeind met boutjes. was ongeveer 10 euro kwijt. Het resultaat is mooi, alleen smelt de kunststof kerstbal van mijn modellight..

Iets anders wat je kunt proberen is een reflectie boven de flitser plaatsen, zodat het strooilicht tegen de benen aan kan komen.

Experimenteren is dus eigenlijk het antwoord, wat ik vaak doe bij dit soort foto's is beginnen met 1 lampje zoals je nu hebt gedaan, en dan er steeds bij doen, dan schaduwen etc beoordelen en kijken waar ik nog licht wil, dat zet ik er dan bij.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp