Nee, ik moet eerlijk blijven,... Sorry Femmel, voor mij is 't geen hoogvlieger.... Zondermeer een "leuke" foto om te bewaren als moeder zijnde, maar helaas technisch short er her en der wat aan

Maar daar gaan we je mee proberen te helpen dmv goed bedoelde kritieken en tips natuurlijk

Zoals Mrs nuke aanhaalt zijn de tranen en de snotterbellen niet echt iets wat waarde toevoegd aan een foto.
maar technisch gezien:
- Lenzen met een kortere brandpuntsafstand hebben de eigenschap te vertekenen. nu weet ik zo 1.2.3 niet de cropfactor van een olympus E-450, maar deze zal ronde de 1.5 liggen. dat wetende, en wetend dat je bij portretten met 75-90mm in de ideale range zit, is het dus verstandig zoals AJL aanhaalt een lens vanaf 50mm te gebruiken (of iig minimaal tot 50mm, of verder inzoomen)
-hoewel eerdere zeggen dat ie scherp is, zie ik toch minimaal wat bewegingsonscherpte.
Normaliter is er een soort van vuistregel voor sluitersnelheden (snelheid minimaal het getal van je aantal mm's) Maar voor portretten zo dichtbij, en met snel bewegende kinderen zie je maar dat er uitzonderingen op de regel zijn. Ik zou zeggen probeer minimaal op 1/125 te schieten bij kids

-Je diafragma is misschien een keuze, maar zo niet dan een kleine uitleg: hoe lager het getal, des te meer licht er binnen kan in de lens, maar hoe kleiner je scherptegebied.
bij een hoger getal komt en dus minder licht binnen, maar heb je weer een groter scherptegebied,.... ergens in deze twee samen met je ISO waarden moet je een goed compromis zien te vinden voor de foto zoals jij 'm wilt hebben.
Schroom niet om te posten he !! Zie graag meer werk van je verschijnen de komende tijd.
hoe meer je online zet voor beoordeling, des te sneller ga je vooruit (als je de tips ten harte neemt van iedereen hier

)