volucris schreef:
ik vind de 1e heel erg netjes gedaan.... ik vraag me alleen af hoe je dat licht zo krijgt?
Valt opzich erg mee om dit voor elkaar te krijgen hoor volucris.
Als eerst zet je je model met z'n rug naar de zon zodat deze een mooi accentlicht geeft.
Vervolgens meet je het licht wat van achter op het model valt, en stel je je flitser af op 1 á 2 stops ónder het accentlicht.
Dan camera instellen op de diafragmawaarde van je flitser.
( Accentlicht altijd 1 á 2 stops overbelichten tov je keylight, zodat het mooi zichtbaar wordt. indien je het gelijk afsteld of zelfs lager, zal er geen accentlicht te zien zijn.)
Als laatst kun je dmv het aanpassen van je sluiterlijd bepalen hoe donker of juist licht je achtergrond wordt.
Zonder externe lichtmeter, kun je gebruik maken van de matrix lichtmeet modus in je camera. je steld je cam dus zo in dat hij het licht meet over heel het beeld ( waardoor hij automatisch de lichte delen in de achtergrond meet ) . vervolgens is het misschien ff 3 keer schieten met je flitser om je model goed uit te lichten,... Maar uiteindelijk kun je zo dus zonder externe lichtmeter ook prima uit de voeten.
Sluitertijd gebruik je ookhier weer om de achtergrond donkerder of juist lichter te maken.
Suc6 !