1 schreef:
Ja ja.......er zijn mensen van verschillende pluimage op het forum....dat weet ge niet en dat ziet ge niet.
Vind ik persoonlijk onbelangrijk bij een beoordeling.
2 schreef:
Ik zie hier op het forum beroepsfotografen topfoto's posten en die wordt ook afgebroken of bekritiseerd...
Ik zie echter ook regelmatig andersom, redelijk goede foto's die helemaal de hemel in worden geprezen. Iedereen kijkt blijkbaar op z'n eigen manier naar een foto en beoordeelt naar eigen inzicht.
3 schreef:
Maar sommige mensen vertrekken van het standpunt :"ik mag mijn mening zeggen" ....ik denk dan ..misschien ken je er minder van dan de auteur van de foto.
Ik houd mezelf niet bezig met portretfotografie, houdt dat nu in dat ik in dit subforum dan niet mag reageren om MIJN menig te geven?
4 schreef:
Ik weet dat gij TOPFOTO's maakt...en gij post niks als het niet goed genoeg is volgens uw smaak, gij stelt zeer grote eisen aan uw eigen werk...maar ge moet zo niet ieamand anders zijn werk niet bekijken WAAROM : ik vind dat ge moet rekening houden met het materiaal wat de auteur heeft...en de financiele middelen.....en we zijn (bijna) allemaal amateurs en kunnen niet op tegen een professionele fotograaf die professionele middelen inzet....(materieel of financieel zoals : visagiste...hebt ik niet hij wel; grote reflectieschermen van 2m groot die heb ik niet hij wel....een zonlicht filterdoek heb ik niet hij wel enz enz enz.................
Allereerst bedankt voor het zeer grote compliment.
En bedankt voor het aantonen dat mensen verschillende meningen hebben. Jij zegt dat ik topfoto's maak, ik denk dat ik mijn topfoto nog steeds niet gemaakt heb

En ik plaatst juist mijn foto's om verbeterpunten te horen daar waar mogelijk. Soms ben ik zeer tevreden met een foto en als ik deze dan post blijkt dat ik de enige ben die enthousiast is over de foto. Erg? Nee, gewoon weer een leer moment. En wat mijn gear betreft, deze staat allemaal te lezen in m'n profiel en zoals je ziet heb ik nog niet eens de beschikking over een flitser. Mijn middelen zijn ook beperkt

5 schreef:
In deze westernshoot : ik weet dat het model niet goed geacteerd heeft.....ik weet dat het pistool te klein is tov een westerncolt revolver; ikweet dat die schoenen niet goed zijn.....MAAR ik moet het doen met het materiaal wat het model heeft en wat ik heb.!!!
Dit was om het model een plezier te doen en voor een westernshoot te geven die er een beetje op lijkt.
Dat is alles.
Als je dat nu in je openingspost had vermeld dan was er niemand over gevallen, en dat is dus wat ik bedoel met een beetje extra info bij een foto

Jij schrijft alleen dat je een westernshoot hebt gehad, en dan denk ik (helemaal fout misschien) dat dit een goed voorbereide shoot is waar van te voren de locatie al is bekeken en en dat je al vele mogelijkheden in je hoofd hebt voordat je aan de shoot bent begonnen.
6 schreef:
Zo kunnen we nog uren van gedachtenwisselen maar ik vind het internetforum geen geschikt forum om een dialoog aan te gaan...alleen van face to face kun je een goed dialoog aangaan....jammer maar het is zo.
De moeilijkste vorm van communiceren is in de vorm van schriftelijke communicatie, dus daar moet ik je helemaal gelijk in geven.
7 schreef:
...maar de grondgedachte : "ik mag mijn mening zeggen" vind ik niet goed...ik vind dat je met meer moet rekening houden.
Wat ik niet weet kan ik geen rekening mee houden

Ik ga dus gewoon verder met beoordelen, en als er verder geen info bij een foto staat beoordeel ik alleen wat ik zie

8 schreef:
Groetjes
Moie!