Frans schreef:
Peteralexander schreef:
Ik heb geen vrienden dus dat gaat niet.
Dat is gezien je reactie misschien ook wel begrijpelijk.
Als je de blijdschap en de connectie tussen deze twee mensen niet ziet en afdoet als een kiekje zie je misschien ook niet de uitnodiging tot vriendschap bij mensen in je omgeving.
Vind je kritiek ook vooral voor het bruidspaar niet echt sympatiek overkomen.
Jouw eerste zin, en ook de tweede, is inzichtloos en kortzichtig, maar dat geeft niet. Misschien bedoel je het goed want verder ben je wel een aardige man.
Ik lees hier toch reacties als "maar, maar, maar". Geef mij eens ongelijk. Daarom zei mijn vader ook altijd "bedenk je vaker voor je een bruidsreportage aanneemt". Het moet perfect zijn. Achteraf kan je niet zeggen "maar hier een paaltje, of maar daar een contrastje of weggevallen details". Of abberatie en vervorming door de lens.
Bruidsreportages zijn definitief, dat kan maar 1 keer.
Mij is geleerd; een bruidsreportage, daar moet je goed voor zijn, daar moet alles kloppen.. in alle haast en chaos moet jij De foto's afleveren. Kan je geen hoog niveau afleveren moet je niet de bruidsfotograaf spelen. Dat risico is te hoog.
Ik zit aan de denkkant van bruidsparen, dat het maar een perfecte serie mag zijn.
Bedoel; ik zit hier in dit onderwerp om de foto te beoordelen en dus de fotograaf op dat betreffende moment van de foto en niet om sympathiek te zijn richting het bruidspaar hoe ze op de foto staan,.. die wens ik alle geluk.
Voor "een foto".. ok. Voor "De" bruidsfoto, net niet.. dat mag ik vinden toch.