Het is 11 jul 2025 01:10

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Zo hoog als mijn broer...
 Zo hoog als mijn broer...
BerichtGeplaatst: 12 feb 2016 21:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mm snap niet waarom hij boos moet zijn kraak zijn foto niet af, stel gewoon een vraag in het geen wat ik zie, en daar hoef ik hem echt niet op 500 % te zetten.
vraag hem ook als de originele foto het ook heeft, kan hij dan gewoon ja of nee op antwoorden.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 12 feb 2016 22:25 
Lid

Ho mannekes, ik ben helemaal niet boos hoor... :vlag

Wat de originele foto betreft, ik moet nog kijken maar ik heb het heel druk. Komt wel hoor :)

Bedankt voor de uitleg hé :upc

D.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2016 22:48 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Citaat:
Ik heb even een crop uit de foto opgeschaald tot 500%

Ik val hier echt van mijn stoel !... wie gaat er nu een onnozele .jpg opschalen tot 500% of zelfs 700% om een foto
te beoordelen ? :dk

Alle foto's die ik hier plaats zijn tussen de 250 en de 500 kb groot, en deze foto's komen gewoonlijk
van een tiff bestand van een grote liggend tussen de 55 MB en de 105 MB.

Hoe kan zo een enorme verkleining nog een goede definitie opleveren ? met het compressie algoritme dat ook nog eens eigen is aan .jpg .

Mijn foto's die ik hier toon, als je die 500 % vergroot,... wel die trekken ook absoluut op niets meer :dk

Over deze foto :

Wel ik vind het ook geen topper, voor al wat hier reeds aangehaald is, ...en ook bvb: je hebt ze alle twee in de lens laten kijken,
dit kan lukken met gevorderde modellen, maar probeer eens als je met heel jonge kinderen werk, ze samen iets uit te laten brengen, laat ze bewegen,
spelen, tussendoor kan je dan met de snelheid van je flits heel leuke, en meer spontane foto's bekomen . :D

Grtz, DD.

BerichtGeplaatst: 13 feb 2016 00:43 
Lid
Fotografie

Je hebt gelijk Daniel. Opschalen van een JPG is niet echt relevant maar ik wou die storing wat in beeld brengen.
Jij weet ook dat goed exporteren en goed verkleinen een beetje zoeken is om er het maximum uit te halen uit JPG.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2