Het is 10 jul 2025 22:34

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Samen
 Samen
BerichtGeplaatst: 19 maart 2016 01:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Henry schreef:
...Als je een witte achtergrond wilt hebben, kun je dat veel beter bij de opname regelen.

:sar Misschien kun je de dame ook vervangen door een herdershond, want het liefst had de topicstarter de herdershond van Ron62 op een witte achtergrond gefotografeerd. Omdat de witte achtergrond niet voorhanden was, dus een zwarte genomen. Omdat de herdershond van Ron62 er niet was deze jonge dame maar voor de camera gezet...

Oke, nu kunnen jullie weer :ontopic als jullie serieus op de vraag verder willen gaan :)

Profiel op dit foto forum

Samen
BerichtGeplaatst: 19 maart 2016 06:49 
Lid
Fotografie

Ik vind het jammer dat Ahum nu met de staart tussen de benen het debat verlaat want hij toonde mooi aan met zijn voorbeeld hoe ver je kan gaan met photoshop inzake het uitfilteren van vooral het donker haar op een donker achtergrond. Wat dus onmogelijk bleek zoals ik al gezegd had.

Nu we vergeten deze kronkel even en terug naar de orde van dag.

Hoe kunnen we 6D helpen?

Je wil een witte achtergrond.
Het eenvoudigste is om gewoon een witte doek, witte muur, whatever is white,... te nemen en je model daar voor te zetten.

En dan zijn er een paar mogelijkheden:

1: je belicht de witte achtergrond niet extra. Dit zal resulteren naar gelang de afstand van lichtbron / model / achtergrond in behoorlijk wit tot een grijze achtergrond. In deze opstelling zal je het model vooral dicht bij de achtergrond plaatsen. Normaal ga je ook een schaduw zien dan.

2: je belicht de achtergrond evenveel als je model met een aparte lichtbron. Resultaat is een witte achtergrond. Hier plaats je het model best wat van de achtergrond weg. Liefst meer dan 1 meter. Als je de lichtopstelling goed doet zal je geen schaduw zien. (zie in ander draadje naar voorbeeld van Frans)

3: je overbelicht de achtergrond een beetje om technisch zuiver wit te hebben. En hier zit een angel onder het gras.
Technisch ga je best niet harder dan 1 stop overbelichting tov je model.
Heb je geen mogelijkheid om dit na te meten met een lichtmeter dan komt het er vooral op neer om niet te veel te overbelichten want je krijgt dan diverse problemen.

Recent hebben we hier nog een leuk debat over gehad en een korte samenvatting ervan met wat testen kan je hier vinden viewtopic.php?f=96&t=78301
Zie vooral het voorbeeld van Frans in dat draadje.

Wil je gaan overbelichten dan heb ik nog een leuk draadje voor jou viewtopic.php?f=4&t=78257

Zoals je zal lezen is het iets dat toch wat oefening en technisch inzicht vraagt.

Ik stel voor dat je start met het meest eenvoudige. Dus geen extra belichting op de achtergrond.
En toeval moet nu lukken dat ik er een relevant filmpje ervan in mijn e-mail kreeg deze week https://www.youtube.com/watch?v=b7JRXGd8SS0&feature=em-subs_digest-vrecs
Kijk vooral naar de schaduwen in zijn foto´s

Als je vragen hebt, dan roep je maar.

Het zou ook helpen als je even kort zegt welk flitsmateriaal je nu reeds hebt.

Samen
BerichtGeplaatst: 19 maart 2016 12:02 
Lid
Fotografie

Ik loop niet weg met de staart tussen de benen, inmiddels geleerd dat je beter eerst tot tien kan tellen, soms is dat te kort dus ik tel nog even verder. Ik was in de veronderstelling dat ik een leuk voorbeeld had gegeven...... niet dus, .........jammer.... ga jij rustig verder met de theoretische kennis, ik ga nog wat fotograferen.Veel plezier.

Samen
BerichtGeplaatst: 20 maart 2016 11:31 
Lid

Theoretisch gezwets, ik heb het al gezegd en blijkbaar worden er nog mensen niet vrolijk van :rof

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website

Samen
BerichtGeplaatst: 21 maart 2016 01:28 
Lid
Fotografie

Jamaarja, zeg, komop.
Ahum, uw bewerking was echt niet om aan te zien. We moeten daar eerlijk in durven zijn. Het was ondermaats en dan moet je aanvaarden dat we dat zeggen.
Ik zeg dat niet om u te kwetsen of ruzie te maken. Was het goed geweest dan had ik mij daar bij neergelegd en u gelijk gegeven.

Het doel van liefhebbers van fotografie die bij elkaar komen is om er samen beter van te worden. Elkaars werk te beoordelen / waarderen en zien of er verbeterpuntjes mogelijk zijn.
Als daar dan wat techniek bij komt kijken dan vind ik dat geen gezwets Sniper. Het is informatie waar je beeld beter van zal worden.
Wil je daar niets over horen dan ben je beter op facebook of ergens op een website waar geen "kenners" aanwezig zijn.

Ik zie dat verschillende mensen de tips meenemen en toepassen in hun volgende werk.

Hier proberen wij 6D vooruit te helpen bij een vraag. Gelieve daar geen aanstoot aan te nemen als wij onze kennis wil delen ook al is die klein beetje technisch van aard. Je zit nu eenmaal op een forum over fotografie.

Graag zie ik ook eens een werk van uw hand Sniper. We kunnen dan eens leren hoe dat gaat zonder techniek.

Samen
BerichtGeplaatst: 21 maart 2016 01:45 
Moderator
Fotografie

Henry schreef:
want het liefst had de topicstarter de herdershond van Ron62 op een witte achtergrond gefotografeerd.
Dat kan ik dan wel weer begrijpen. :rof :P

Samen
BerichtGeplaatst: 21 maart 2016 11:31 
Lid
Fotografie

xafke

U heeft volledig gelijk .
Discussie voor mij gesloten :up

Samen
BerichtGeplaatst: 21 maart 2016 12:13 
Lid
Fotografie

Bedankt voor jullie info, ik ga er mee aan de slag.

Groet,

Samen
BerichtGeplaatst: 21 maart 2016 13:29 
Lid

xafke schreef:
wij onze kennis wil delen ook al is die klein beetje technisch van aard. Je zit nu eenmaal op een forum over fotografie.

Graag zie ik ook eens een werk van uw hand Sniper. We kunnen dan eens leren hoe dat gaat zonder techniek.

Waarom spreekt u altijd in de wij-vorm? :D
Werk van mijn hand? Zoiets als uw laatste mislukte portret of iets beters?
Ik zeg dat niet om u te kwetsen want als u eens met iets moois komt, geef ik het toe...

Samen
BerichtGeplaatst: 21 maart 2016 17:57 
Lid
Fotografie

Verbluf ons eens met uw werk Sniper en blaas ons omver in plaats van hier wat onrust te komen maken en mensen de kast op te jagen.
Laat eens zien wat jij er zo van maakt en verbluf ons. Wij leren graag bij, ook ik.
Want je gaat hier lekker in de aanval en dan moet je zorgen dat je zelf toch weet waar je over praat. Dit is hier geen cafe met cafepraatjes.

Je zegt dat ik technisch aan het zwetsen ben wat impliceert dat mijn informatie onjuist zou zijn.
Gezien de informatie wel juist is, is het geen gezwets maar onderricht.

Ik kijk uit naar uw werk.
Trouwens in uw introductie van 20 dec 2015 lees ik:
Sniper76 schreef:
Hello,
Ik ben Sniper. Ik fotografeer enkele jaren nu en ben eigenlijk in alle takken van fotografie geïnteresseerd.
Kijk er naar uit om te delen en te leren :up

viewtopic.php?f=13&t=78907&p=956503#p956503

Je wil dus leren en delen.
Laat dat delen eens zien of heb je nog geen fotoshoots gehad sinds die dag?
Ook niets in het archief?

Als je wil blaffen moet je ook kunnen bijten.

Mag ik er u ook op wijzen dat oproer maken en mensen beledigen in strijd is met het forumregelment. Dus let wat op je tellen.

Ik kijk uit naar werk van uw hand. Laat ons daar eens mee starten.

Samen
BerichtGeplaatst: 21 maart 2016 18:09 
Lid
Fotografie

Ik krijg helaas een déjà vu bij het zien van al die verwijderde berichten... :S

Samen
BerichtGeplaatst: 21 maart 2016 21:04 
Lid
Fotografie

Altijd gezellig hier! Altijd met dezelfde :S

Samen
BerichtGeplaatst: 21 maart 2016 21:25 
Lid

xafke schreef:
behoorlijk slecht gedaan ook. Je hebt er een monstertje van gemaakt
Zal ik er wat vergrotingen bij plaatsen of weet je zelf waar de fouten zitten?

U mag alleen mensen beledigen/kleineren en de regels aan uw laars lappen? Handig :D

Ik heb nog tijd om werk van mezelf te posten, nietwaar? U hebt meer dan 1400 berichten en amper 10 fotokes geplaatst!

Samen
BerichtGeplaatst: 22 maart 2016 01:38 
Lid
Fotografie

We kijken met spanning uit naar je werk Sniper.

Samen
BerichtGeplaatst: 22 maart 2016 08:54 
Lid

Weer "we" :rof zelfs ruziemaken kan je niet alleen :)
"Wij" ook dan naar iets moois van u... Was je praktijkwerk maar half zo goed als je technische gezwets dan was je wereldberoemd in het wereldje van de fotografie ...
Nu ben je eigenlijk een kinderachtige betweter met veel Google-kennis
Groetjes vanuit het mooie noorden aan een irritante ruziemaker :uitlach
Adjö ;)

Samen
BerichtGeplaatst: 24 maart 2016 22:22 
Lid
Fotografie

Slotje erop... :vlag

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2