Het is 22 jun 2025 00:08

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur The mountainbiker II + update1-2+ZW versie
 The mountainbiker II + update1-2+ZW versie
BerichtGeplaatst: 20 mei 2016 18:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Alhoewel ik het er mee eens ben zal ik niet zo streng zijn.
Het is ook allemaal een kwestie van groeien, bijleren en veel oefenen en dit op alle vlakken.
Gaandeweg kom je ook in aanraking met kleurtheorie. Het zijn allemaal tricks die een foto kunnen sterker maken. Daniel laat ons dat met regelmaat zien hoe hij samenwerkt met MUAs die kleurtheorie volop inzetten bij de make-up en styling en zelf speelt hij daar ook op in met gels bij de belichting om het allemaal kracht bij te zetten. De som is een plaat die knalt.

In deze opname bv heb je het violet-rood en dan het oranje als belangrijke kleurelementen. En laat die twee kleuren echt geen vriendjes zijn.

De beste oplossing is de reflectoren wegclonen want een kleurverschuiving daar zou niet realistisch kijken.

Nu ik herhaal. Dit is allemaal voor zeer gevorderden. Je moet het tijd geven om daar in te groeien.

Als ik zie op welke korte tijd je dit nu al kan realiseren dat dit toch een dikke pluim waard is en dat mag ook gezegd worden.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 21 mei 2016 06:48 
Lid
Fotografie

Waarschijnlijk wil ik van een niet geslaagde opname een perfecte opname maken,wat eigenlijk niet mogelijk is maar het toch "te" graag zou willen... vandaar de updates zeker?

Kleurtheorie ... laat me toch nog maar eerst wat werken aan mijn belichtingstechnieken dat is al moeilijk genoeg :)

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Gr. Geert

BerichtGeplaatst: 21 mei 2016 10:50 
Lid
Fotografie

Of een opname geslaagd is bepaal je toch echt helemaal zelf.

Straks plaats je een foto zonder reflectoren gaan we vragen waarom je die hebt weggehaald. :sar

BerichtGeplaatst: 21 mei 2016 12:23 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
Of een opname geslaagd is bepaal je toch echt helemaal zelf.

Straks plaats je een foto zonder reflectoren gaan we vragen waarom je die hebt weggehaald. :sar

Zo gaan we ni beginnen hé Frans :neenee :tn

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2