Doe wat je wil. Ik breng het maar aan en heb daar verder geen belang bij.
Voor zover ik weet is dit in Belgie niet toegestaan. Maak maar eens een foto van het atomium en probeer die eens online te zetten of te verkopen. Gegarandeerd dikke ambras.
http://atomium.be/AuthorsRights.aspx?lang=nlOok in Frankrijk zijn ze daar zeer streng op.
Het is mij echter wel bekend dat de Nederlandse wetgeving en de Belgische anders zijn inzake de internationale afspraken rond auteurs en portretrechten.
Er is een andere interpretatie van de Berner conventie in de wetgeving.
De Belgische wetgeving inzake auteurs en portretrechten zijn zeer complex en het is niet de eerste in ons land die dikke schadevergoedingen aan zijn laars krijgt.
Ron zit echt op een verkeerd spoor.
Uw hond kan nooit materieele of feitelijke procespartij zijn. Een hond is een dier en heeft gewoonweg geen portretrechten.
De foto van uw vrouw zal je moeten doen met haar toestemming.
Bij de kinderen is het nog complexer en hebben zowel vader als moeder evenveel zeggenschap over het al dan niet publiceren van foto´s van de kinderen.
Vooral dat laatste kan een heikel punt worden bij vechtscheidingen want ook al draait een scheiding zeer negatief uit voor 1 van de ouders, hij of zij zal altijd het zeggenschap blijven behouden over het portretrecht van zijn kind.
Hier gaat het echter over het werk van een ander. Een foto van een foto en dat is heel ander koek.
Als ik een foto van uw vrouw online zou zetten Ron dan kan jij of bij voorkeur uw vrouw mij aanklagen wegens schending van portretrecht.
Nu, ik herhaal, ik wil je niet op de kop zitten en spreek vooral uit ervaring met de Belgische wetgeving.
Een gekende rechtzaak is de zaak tuymans.
Typ eens in google "zaak tuymans plagiaat" en je zal zien hoe het is uitgedraaid.