Dank je wel voor de feedback maar zo zie je dat er veel zich wat aan mispakken of hoe een beeld binnen komt.
Dit is niet geposeerd maar gewoon spontaan. Ik had de jongen opdracht gegeven samen met zijn zus wat te ravotten op het strand. Hij staat er een beetje uitdagend te wachten op een aanval van zus.
Hij en zijn zus zijn twee echte speelvogels en plagen elkaar heel de tijd.
Het zijn ook twee veel gevraagde professioneel kindmodellen voor reclames, tv,...
En ik wou toch een ander soort en meer speels beeld neerzetten.
Daarom liet ik ze wat stoeien en met HSS zag ik wel wat ik kon vangen.
Ik neem wel de tip mee om de volgende keer de zon onder te belichten in een tweede shot en beiden dan samen te voegen. Of dat goed zal werken zal ik nog moeten zien. Ik ben absoluut geen expert in landschappen. En ik herinner mij nog goed dat we voor dit shot hooguit 2 a 3 minuten open tijd hadden met de zon die wegzakt in de zee.
Misschien kan ik in voorbereiding dit soort foto best even in collectie stoppen zonder model op en dan knippen en plakken nadien. Moet ik eens proberen. Ik heb geen idee hoe dit zal uitdraaien.
Ik ben het er mee eens dat een rond zonnetje het beeld sterker zou maken maar zoals je ziet sluiert die wat door de wolken.
Het plan om wat landschappen te gaan maken staat al langer op de agenda. Vooral omdat hier ook vraag naar is in fine-art. Iets waar ik nu recent mee gestart ben.
@Mark: Ja tegenwoordig blijft een foto niet meer hangen. Waar we vroeger uren/dagen naar een werk keken is de consumptie van een foto nu ergens geland in de milliseconden.
Zelf kom ik ook uit het analoog tijdperk.
Ik weet nog als kind toen de album open ging dat heel de familie daar een heel diepgaande conversatie maakte rond de beelden. Als ik zie hoe een album nu bekeken wordt dat zijn ze al klaar na 1 minuut en geen mens dat een woord zegt. Ze geven de album door en na 5 minuten gaat het gesprek al weer over politiek of iets anders.
Ik ben ook niet groot genoeg om werken te maken dat in een museum kunnen hangen. Zijn doelstellingen voor later misschien. Ik haal er ook even uw woorden bij "geen kat die het ziet". Dus ik lig daar nu niet zo wakker van. Het valt me wel op dat sinds deze foto online kwam ik veel verzoek heb gekregen van mensen die dit soort foto ook willen.
Ik weet nu hoe het eventueel beter kan en dat zal dan een experiment worden voor deze zomer ergens. Ik neem de tips zeker mee!
Bedankt voor de leuke feedback.