Bedankt voor de reacties en suggesties. Heel leuk dat jullie de tweede als foto van de dag hebben gekozen, het is ook mijn favoriete foto.
Mendel schreef:
De eerste spreekt me niet zo aan, scherpte, belichting en kleuren zijn goed, maar de compositie, en de houding niet. Tsja hoe zou het dan moeten beste stuurlui aan wal zeg jij dan....
Dat zal je mij nooit horen zeggen. Hoewel het natuurlijk leuk is een complimentje te krijgen heb ik eerlijk gezegd liever onderbouwde kritiek want daar leer ik van.
Voor mij was deze shoot bedoeld om te oefenen en te zien hoe mijn inzicht in licht is, zowel buiten, binnen als in de studio. Ik vond het licht in de ruimte waar de eerste foto is gemaakt erg mooi maar moeilijk om in te fotograferen (Zie exif).
Iemand laten poseren heb ik eigenlijk geen ervaring mee anders dan wat ik uit boekjes heb gehaald en dat is toch anders dan in het echt om de goede aanwijzingen te geven en ook nog eens in een vreemde taal.
Ik ben dan ook erg blij met je suggestie van het plaatsen van het onderwerp en zie nu ook dat dat beter zou zijn geweest. Dat weet ik dan weer voor een volgende keer.
Studio foto's zijn natuurlijk niet echt te vergelijken met buiten foto's. Ook hier vind ik het moeilijk om een goede pose te verzinnen die niet afgezaagd is. (Niet gelukt

). Maar de belichting was ik zelf eigenlijk wel tevreden over.
Ik zal de voorgestelde crop van nr. 2 eens uitproberen.