Het is 25 apr 2024 20:47


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur TOURISME
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 10:11 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 84
Ik vond dit wel een grappig zicht....
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 10:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Toch ook fijn als je in andere topics die je hebt geplaatst reageert op de reacties....

De storende onscherpe figuur in de voorgrond stoort zo erg dat ik zelf deze opname in de prullenbak zou gooien.

Beter was geweest als je verder had ingezoomd op het hoofdonderwerp de man met telefoon..


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 10:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5820
ik vind em ook wel grappig ondanks dat het figuur op de voorgrond niet scherp is, wat wel jammer is.

Wat wel heel leuk is dat de figuur op de voorgrond met een dslr o.i.d. fotografeert, en de man met zijn mobiel.

wie maakt de mooiste foto ?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 11:00 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 84
ArtenCo schreef:
Toch ook fijn als je in andere topics die je hebt geplaatst reageert op de reacties....

De storende onscherpe figuur in de voorgrond stoort zo erg dat ik zelf deze opname in de prullenbak zou gooien.

Beter was geweest als je verder had ingezoomd op het hoofdonderwerp de man met telefoon..




bedankt voor je opmerking(wist dit niet) in zelf vind de onscherpe vooraan wel leuk!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 11:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Sorry dat je het niet wist gaat er bij mij niet helemaal in. Het forum; bedoelt om van elkaar te leren bestaat omdat men foto’s plaatst, reacties geeft en reageert. Ik neem aan dat je ook bij andere topics kijkt en kunt lezen hoe daar aan toe gaat. Geeft verder niet, nu weet je ervan.

Onscherpte kan goed worden toegepast in een foto. Door het toepassen hiervan worden foto’s vaak sterker. Hier is het mijn inziens onprettig, mijn inziens was het beter geweest om het om te draaien. Het scherpt gedeelte vooraan in de foto met een verloop naar de onscherpe persoon in de achtergrond... voor het menselijke brein logischer....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 11:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ArtenCo schreef:
Toch ook fijn als je in andere topics die je hebt geplaatst reageert op de reacties....

Helemaal met ArtenCo eens. Als je je oudere posts doorneemt (dat zou je echt eens moeten doen), dan zie je dat je zeer sporadisch reageert op vragen of opmerkingen. Jammer, want mensen hebben toch tijd gestoken in het kijken naar je foto en het geven van hun mening (al dan niet met verbetertips) over je foto.

Vooruit dan maar, toch maar mijn reactie op deze foto: ik zie ook het grappige beeld waar jij een foto van hebt gemaakt, maar ik zie ook dat het licht van de verkeerde kant komt waardoor het gezicht van de man niet goed belicht wordt. Ook zie ik iemand in de voorgrond die geen toegevoegde waarde heeft, sterker nog, die behoorlijk in de weg staat. Je zou je camera wat hoger kunnen houden om zo die persoon in de voorgrond proberen te ontwijken. Aan de draden in de achtergrond kun je niks doen, ze waren daar en je kunt ze niet ontwijken, maar ze maken de foto er niet beter op. Hoe exentriek de persoon misschien wel is (of misschien had hij de spulletjes van zijn dochter -die er misschien genoeg van had- overgenomen), persoonlijk zou ik deze foto vanwege de eerder genoemde aspecten zeer waarschijnlijk ook niet hebben bewaard.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 11:55 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 84
Henry schreef:
ArtenCo schreef:
Toch ook fijn als je in andere topics die je hebt geplaatst reageert op de reacties....

Helemaal met ArtenCo eens. Als je je oudere posts doorneemt (dat zou je echt eens moeten doen), dan zie je dat je zeer sporadisch reageert op vragen of opmerkingen. Jammer, want mensen hebben toch tijd gestoken in het kijken naar je foto en het geven van hun mening (al dan niet met verbetertips) over je foto.

Vooruit dan maar, toch maar mijn reactie op deze foto: ik zie ook het grappige beeld waar jij een foto van hebt gemaakt, maar ik zie ook dat het licht van de verkeerde kant komt waardoor het gezicht van de man niet goed belicht wordt. Ook zie ik iemand in de voorgrond die geen toegevoegde waarde heeft, sterker nog, die behoorlijk in de weg staat. Je zou je camera wat hoger kunnen houden om zo die persoon in de voorgrond proberen te ontwijken. Aan de draden in de achtergrond kun je niks doen, ze waren daar en je kunt ze niet ontwijken, maar ze maken de foto er niet beter op. Hoe exentriek de persoon misschien wel is (of misschien had hij de spulletjes van zijn dochter -die er misschien genoeg van had- overgenomen), persoonlijk zou ik deze foto vanwege de eerder genoemde aspecten zeer waarschijnlijk ook niet hebben bewaard.

Ik plaats foto's omdat ik een twijfelaar ben, op goedbedoelde reacties waar ik idd van leer reageer ik dan misschien niet omdat ik de reacties aanvaard en naleef . Wat deze foto betreft voor deze zelfde twijfel heb ik ook elders gezet en daar stond de reactie loodrecht tegenover deze, werd nl 'sterke foto'
In iedergeval dankuwel voor de leerzame commentaren!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 12:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Je hoeft niet de quoten....

Sieneke begrijp met niet verkeerd; als je een positieve reactie ontvangt, dan is het voor degene die dat plaatst toch ook fijn om te weten? Die persoon steekt ergens tijd in en krijgt er dan niets voor terug. Dan kan volgens mij niet de bedoeling zijn van het forum.

Nogmaals; ik vind dit een foto die heel veel verbeterpunten nodig heeft om er een sterke foto van te maken. Ik heb je er eentje gegeven; zoals het gebruik van onscherpte in de foto. Henry komt ook met een aantal punten. Ik kan er nog een paar opnoemen..
Ik kan met echt niet voorstellen dat dit op een ander forum als een sterke foto wordt gezien. Maar goed.......


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 12:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sieneke, misschien dan ook even een topic aanmaken in het voorstel-deel van dit forum. Kun je uitleggen wie je bent, wat je ervaring is etc. etc.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat je wilt zeggen met je opmerking dat de foto een goede beoordeling (sterke foto) elders op het internet kreeg.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 13:20 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 84
Is toch zo hoor. Ik heb me in 't verleden reeds voorgesteld. In een vroeger leven analoog gefotografeerd met Practica. Ongeveer 10 jaar geleden cursus LR in combinatie met digit fotografie + cursus LR.4 jaar geleden met cursisten fotoclub opgericht. Met oog op mijn geldbeugel nog steeds met zelfde Canon 550 D aan het fotograferen. Meestal gebruik ik mijn Sigmalens 28-200 omdat deze allround is.
Het zijn vooral DIE foto's die me twijfels bezorgen die ik plaats om andere vizies te horen, dit vind ik zeer leerzaam. grtjes


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 14:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6197
Woonplaats: Oosterblokker (NH)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mischien wel een leuk moment maar het is ook een wat rommelige foto. Ook het hekwerk of wat het dan ook precies is werkt niet echt mee. De bovenste fotograaf is scherp in beeld gebracht.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 14:45 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 84
frako schreef:
Mischien wel een leuk moment maar het is ook een wat rommelige foto. Ook het hekwerk of wat het dan ook precies is werkt niet echt mee. De bovenste fotograaf is scherp in beeld gebracht.



begrijpelijk is geen studioopname, blijft straatbeeld, bedankt voor je reactie!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 16:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sieneke schreef:
Is toch zo hoor...
Ik wil je wel geloven, maar de vraag is meer "wat wil je met die opmerking mee zeggen?"

Sieneke schreef:
...Ik heb me in 't verleden reeds voorgesteld....
Laat dan maar zien waar. Misschien in een van de fototopics? Het is verstandiger om dit in een apart voorstel-topic te doen. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 16:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Het zijn vooral DIE foto's die me twijfels bezorgen die ik plaats om andere vizies te horen, dit vind ik zeer leerzaam.

Ik probeer je gedachten gang te volgen maar helemaal snap ik je niet. Bij het ene forum krijg je lofzang over deze foto, bij dit forum worden dan toch kritische kanttekeningen geplaatst. Dat geeft nog meer twijfels lijkt me zo.....
Wat mij dan opvalt, is dat je inhoudelijk niets te schrijven hebt over de opmerkingen die geplaatst worden. Das toch wel jammer..


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 17:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49116
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vind vooral een leuk detail dat de man met smartphone een selfie maakt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 TOURISME
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 17:26 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 42112
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Scherpte ligt op de juiste plek.

Denk dat er teveel storende dingen in de foto zitten om er een fraai beeld van te maken.
Man in de voorgrond, kabels van tram, tak uit de linkerkant van de foto.

Moment heb je wel goed gezien. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 132 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed