Het is 29 maart 2024 12:04


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur * Going Arty Glam-Fashion Style
 * Going Arty Glam-Fashion Style
BerichtGeplaatst: 18 maart 2019 14:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
*


Fotografie


.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 * Going Arty Glam-Fashion Style
BerichtGeplaatst: 18 maart 2019 16:21 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24354
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Uitstekend gedaan.

Ik vraag me wel af waarom het rechterbeen is aangesneden. Heb er geen moeite mee maar ik zie ook geen toegevoegde waarde.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 * Going Arty Glam-Fashion Style
BerichtGeplaatst: 18 maart 2019 19:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie pose, en spetterende zuurstokkleuren :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 * Going Arty Glam-Fashion Style
BerichtGeplaatst: 18 maart 2019 20:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6179
Woonplaats: Oosterblokker (NH)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie foto. Vraag mij af wat de spiegelende ondergrond is?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 * Going Arty Glam-Fashion Style
BerichtGeplaatst: 19 maart 2019 09:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Mooie foto. Vraag mij af wat de spiegelende ondergrond is?


Wel Frako, hier ligt het model op een zacht witte polycarbonaat plaat :)

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 * Going Arty Glam-Fashion Style
BerichtGeplaatst: 20 maart 2019 15:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Ik vraag me wel af waarom het rechterbeen is aangesneden. Heb er geen moeite mee maar ik zie ook geen toegevoegde waarde.


Wel Peter, daar heb ik een heel eenvoudig antwoord op:

Ik heb de foto wel volledig, maar het model hier op de foto poseert al jarenlang wereldwijd,
New York, Parijs, Caribische eilanden, enz...

Ze heeft dus echt wel ondervinding, en toen ze de foto zag, zij ze onmiddellijk, snij er links maar een goed stuk af, zo zitten we echt in een meer moderne uitsnede, meer fashion, meer commercieel .

Zo zie je maar dat er wel degelijk een kloof bestaat tussen de fashion wereld, Vogue, Numéro, en dergelijke publicaties, en tussen de visies van fotografen ( al dan niet op een forum )

Ik probeer soms een beetje in de twee richtingen te werken, zo is iedereen tevreden :upc LOL !

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 * Going Arty Glam-Fashion Style
BerichtGeplaatst: 20 maart 2019 19:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben het volledig met je eens Daniel dat de dingen niet meer zijn zoals vroeger. De tijden van de klassieke leer en regels binnen de fotografie liggen reeds ver achter ons. Je zal altijd wel een publiek hebben voor de klassiekers maar wat je hier toont zit daar ver van af. Fashion, beauty, glam hebben de laatste jaren een zeer grote omwenteling doormaakt vermoedelijk onder invloed van wat nu allemaal digitaal binnen bereik is gekomen en anderzijds ook onder invloed van wat grafisch ontwerpers doen met ons fotowerk alvoor het ter publicatie gaat. Voor veel mensen is het vooral een kwestie van gewoon worden aan de nieuwe invloeden en interpretaties.

Ik ben iemand dat ook graag pleit voor nieuwe interpretaties. Enkel zo kan je onderscheiden van de collega´s en komt er meer dynamiek in het landschap. Maar zoals reeds gezegd zal er altijd wel vraag blijven naar klassiekers. Ik zie in die ontwikkeling alvast geen probleem.

Iets wat mij ook bezig houd is de vraag wie we moeten plezieren met ons werk. Mijn inziens is het DE grote fout om als fotograaf naar het werk te kijken van een andere fotograaf vanuit uw eigen standpunt, principes, stijl, afwerking,...

Bijzondere foto trouwens.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 * Going Arty Glam-Fashion Style
BerichtGeplaatst: 20 maart 2019 20:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48980
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zou zeggen misschien een eigen forum starten met minder domme fotografen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 * Going Arty Glam-Fashion Style
BerichtGeplaatst: 20 maart 2019 21:14 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24354
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank voor het antwoord Daniel, verhelderend. Interessant dat het model mede bepaalt hoe het beeld er uiteindelijk uit komt te zien, maar als het een ervaren model is die veel foto's ziet dan snap ik wel dat die mening van toegevoegde waarde kan zijn.

Persoonlijk heb ik overigens niet veel met iets doen omdat het in de mode is, maar ik heb dan ook niks met mode uberhaupt :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 * Going Arty Glam-Fashion Style
BerichtGeplaatst: 20 maart 2019 21:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10384
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Nou nou Frans....dat vind ik wel heel kort door de bocht voor iemand die discussie rondom een foto belangrijk vind.
Ik ben geen portret fotograaf maar kan me zeker vinden in nieuwe dingen uitproberen en te onderzoeken. Gr. Harry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 * Going Arty Glam-Fashion Style
BerichtGeplaatst: 21 maart 2019 01:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dat heeft niets met dom of slim te maken Frans.
Iedereen zal naar eigen vermogen en inzicht proberen het beste van zichzelf te geven. Iedereen is ook steeds in de fase van transitie naar het volgende werk. Het is nooit gedaan en nooit af. We zijn allemaal zoekende naar beter en nieuwe inzichten.

Het is mij al opgevallen door de jaren dat er ruim genomen 2 soorten fotografen zijn. De mensen die graag vasthouden aan de klassieke leer en anderzijds de mensen die op zoek zijn naar de volgende innovatie en de regels wat buigen. Er is niets mis met beiden.

De regels zijn er om u met succes te leiden tot een sterk beeld. Dat neemt niet weg dat er naast de regels veel mogelijkheden zijn om een beeld ook tot een succes te brengen. Enkel is die laatste veel moeilijker tot uitvoering te brengen.

Als we naar fotowerk kijken van de laatste 100 jaar dan zien we ook een zeer sterke evolutie in hoe bv portretten, fashionbeelden, ... gemaakt worden.

Mijn inziens zit de gave er vooral in om het werk van een collega te weten smaken volgens wat de maker bedoelt heeft. Misschien pik je er iets van op en kan je het zelf verwerken in een volgend beeld. Laat dit nou net het doel zijn van een forum om er samen op vooruit te gaan.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed