Tijdje weggeweest weer zoals wel is vaker bij mij

. Ik zie deze foto en ik heb wat tips voor je. De reden dat de ogen qua bewerking wat onnatuurlijk overkomen is omdat het licht niet klopt. Als je het catchlight neemt is het verlichte gedeelte vaak alleen schuin er tegen over. Er is een heel simpele manier waarmee je kan oefenen: maak een niveaus laag (levels)
Schuif nu de witte bovenste slider naar links zodat de hele foto zowat licht gaat geven. Ik bedoel echt belachelijk overbelicht. De ogen zijn nu fel oplichtend.
Toets ctrl plus i zodat je het masker omdraait en er niets meer van ziet. Pak je brush, flow mag gewoon 100 zijn. En teken met de verlichting in het oog schuin tegenover het catchlight. Als een half rondje. Raak niet de randen van het oog, niet de binnenste en de buitenste het licht moet als het ware in in midden zweven. Nu natuurlijk veel te fel. Heb je beide ogen gedaan verlaag dan de vul op de laag tot het aangenaam kijkt.
Nu zijn de randjes nog wat hard. Ga naar gausiaans vervagen en kies 1 max 2 om net het scherpe randje eraf te halen. Nu zou het beter moeten zijn.
Is niet de ideale manier maar om te beginnen werkt dit erg goed. Hopelijk heb je er wat aan