Het is 25 apr 2024 15:15


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur > Hers
 > Hers
BerichtGeplaatst: 07 apr 2019 14:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
.


Fotografie


.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 > Hers
BerichtGeplaatst: 08 apr 2019 15:22 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24512
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Geen reacties? Toch wel een goede foto van een pittige dame. Tong maakt het tegelijk wat spannender maar ook wat geforceerd.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 > Hers
BerichtGeplaatst: 11 apr 2019 13:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Geen reacties? Toch wel een goede foto van een pittige dame.


Heel bedankt Peter voor je reactie !

Nu zit ik wel met een vraagje: Vervelen mijn foto's jullie ? ( niet alleen deze, ik spreek in het algemeen )

Indien ja, dan stop ik er misschien beter mee hier iets te posten ? Hebben jullie liever een andere stijl
van fotografie ? Een stijl van foto's waar niet veel werk achter steekt ? iets dat op enkele seconden klaar is ?

Ook merk ik sinds enkele tijd een trend op vele websites ( niet alle, gelukkig maar ! ) ,
om het algemeen niveau van fotografie naar beneden te trekken, en op die websites zijn dit maar enkele mensen die daaraan meewerken,
maar dat is voldoende om die trend te onderhouden.

Ik spreek hier niet zozeer over de fotografen die publiceren, maar meer over de mensen die erop reageren.

Slechte of ondermaatse fotografie komt veel meer in de kijker te staan dan "goede" fotografie.
Ik heb het hier niet over mijn foto's, maar over foto's in het algemeen.

Heeft het misschien iets te maken met een "negatieve" gemoedsgeest die overheerst bij de actuele mens ?

Zo, dit zijn enkele zaken waarover ik nadenk, en waarover ik ook graag julie visies lees...

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 > Hers
BerichtGeplaatst: 11 apr 2019 13:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10427
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik geniet erg van je foto’s. Bekijk ze altijd met veel bewondering maar vaak blijft het daar helaas bij. Het is niet mijn discipline. Dan kan ik in algemeenheden blijven / zeggen dat ik het mooi of bijzonder vind, maar daar zit je mi ook niet op te wachten. Ik hoop wel dat je ermee doorgaat..Gr. Harry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 > Hers
BerichtGeplaatst: 11 apr 2019 13:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Van mijn kant uit bekijk ik al je foto's. en over het algemeen vind ik ze fraai. heb niet zoveel verstand van portret fotografie. maar ik weet ook niet als je zit te wachten op iedere keer fraaie foto.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 > Hers
BerichtGeplaatst: 11 apr 2019 14:15 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40718
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik volg beide voorgangers.....ik zie ook de meeste foto's maar ik reageer niet altijd, omdat ik er niet veel over kan zeggen, net zoals ook jij volgens mij weinig in andere rubrieken reageert dan "Portret" en "Naakt".


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 > Hers
BerichtGeplaatst: 11 apr 2019 14:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
net zoals ook jij volgens mij weinig in andere rubrieken reageert dan "Portret" en "Naakt".


Bedankt Ron,... ik ga eens meer naar andere rubrieken kijken :upc (al zijn die momenteel minder mijn bezigheid , vroeger wel !)

Het kan dus ook zijn dat ( doordreven ) model fotografie de laatste tijd wat minder in trek ligt, had ik eigenlijk ook een beetje door... ;)

Bedankt voor de reacties iedereen :upc

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 > Hers
BerichtGeplaatst: 11 apr 2019 14:35 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1198
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Daniel Doyen schreef:
Nu zit ik wel met een vraagje: Vervelen mijn foto's jullie ? ( niet alleen deze, ik spreek in het algemeen )

Mij verveelt het niet want ik zit mij vaak te vergapen aan de modellen die je fotografeert. Je zal van mij geen reactie ontvangen aangezien ik niets weet van modelfotografie. Dan houdt het bij mij op met "leuk", "mooi" of noem maar iets. Ik wil ook wel "lelijk" noemen hoor. Alleen jij hebt daar niks aan.
Daniel Doyen schreef:
Hebben jullie liever een andere stijl
van fotografie ? Een stijl van foto's waar niet veel werk achter steekt ? iets dat op enkele seconden klaar is ?

Voor wie maak jij je foto's? Toch niet speciaal voor ons neem ik aan? En de hoeveelheid werk dat iemand er in steekt is totaal niet relevant. Moet ik dan zeggen bij een foto die ik in Zuid Afrika gemaakt heb: vinden jullie deze niet mooi? Waarom niet want ik ben er helemaaaaal voor naar Zuid Afrika gereisd!
Daniel Doyen schreef:
Slechte of ondermaatse fotografie komt veel meer in de kijker te staan dan "goede" fotografie.
Ik heb het hier niet over mijn foto's, maar over foto's in het algemeen.

Dat lijkt mij logisch. Het aanbod is vele malen groter dan vroeger. Iedereen maakt foto's. Je hebt een mobiel, je koopt een camera en een aantal lenzen, je installeert wat software op je computer en je maakt er een acceptabele plaat van. Iedereen kan het. Fotografie blijft een vak en steeds minder mensen beheersen dit vak.

De vragen die jij stelt kunnen anderen ook aan jou stellen? Vind jij de foto's van anderen niet mooi? Heb jij liever de vogel op een andere tak (een vogel is ook een model en daar mag jij ook wat van vinden)? Of zou je graag het landschap meer naar links hebben gezien? Vervelen al deze foto's jou wellicht? Jij reageert bijna nooit op andere posters in de rubrieken anders dan portretfotografie. En dat is prima want daar heb jij verstand van. Deze commentaren zijn heel veel waard. Ook voor mij want door jou commentaar leert iedereen kijken. Maar je moet anderen niet verwijten dat ze niet reageren. Of te weinig in jouw ogen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 > Hers
BerichtGeplaatst: 11 apr 2019 14:40 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40718
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Daniel Doyen schreef:
Bedankt Ron,... ik ga eens meer naar andere rubrieken kijken :upc (al zijn die momenteel minder mijn bezigheid , vroeger wel !)

Is geen verwijt hoor Daniel, je ziet heel veel dat veel mensen meest reageren in de rubriek waarin ze zelf ook foto's posten, ik ben daar zelf ook schuldig aan......al probeer ik soms ook bij andere rubrieken te reageren, de meeste reacties van mij zullen denk toch bij "Dieren" en "Vogels" staan. :D
Ik denk dat modellenfotografie nog net zo in trek is als vroeger, alleen zijn er momenteel hier op het forum wat minder mensen die erop reageren, maar dat is in sommige andere rubrieken ook zo. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 > Hers
BerichtGeplaatst: 11 apr 2019 15:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13057
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Dit is niet de eerste keer dat je een dergelijke vraag stelt. Wat zou je zelf eigenlijk willen hoe er op je foto's wordt gereageerd?
Mijn standpunt ken je wel. Op bijna alle foto's van jou is technisch weining op aan te merken.
Alhoewel ik ook modellen heb gefotografeerd, bij lange na niet in de hoeveelheid als jij, is jou benadering niet mijn stijl. De wat sexische nadruk die je op veel foto's legt spreekt mij niet aan. Niet dat ik er verder moeite mee heb maar het is niet wat ik mooi vind, evenals dat fashion fotografie niet mijn ding is. De hoeveelheid tijd en werk dat erin wordt gestoken is niet relevant het eindresultaat telt.

Voor mij is nog steeds het fotografisch oog dat essentieel is. Sommige mensen zien een foto in een fractie van een seconde en anderen zien het nooit. Op een forum is het toch niet het meest belangrijke of foto's perfect zijn maar dat mensen plezier hebben in het nemen van de foto en die dan laten zien. Zoals ik al schreef de ene persoon heeft een beter oog dan de ander maar de meesten posten hier om te leren.

Ik heb nu niet het idee dat jij hier post om te leren. Wat ik wel jammer vind van jouw posten is dat de geposte kwaliteit eigenlijk vaak niet goed te beoordelen is. Zo kan ik bij deze post bv niet goed beoordelen of hij goed scherp op het oog is, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 > Hers
BerichtGeplaatst: 11 apr 2019 16:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Heel bedankt Fran voor le lange uitleg, hier kan ik wat mee ! :up

En inderdaad, je (model fotografie) smaken verschillen, ook doordat je een vrouwelijke fotografe bent,
hetgeen gewoonlijk wat subtielere beelden oplevert .

Nochtans, als ik terugkijk wat mijn stijl 10 jaar geleden was, heb ik toch getracht mijn fotografie "iets vrouwelijker" te maken,
( als je begrijpt wat ik bedoel ? ), al is deze trend natuurlijk niet in al mijn foto's aanwezig, een man blijf ik wel :D

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 > Hers
BerichtGeplaatst: 11 apr 2019 22:20 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1025
Woonplaats: Hank
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Lekker blijven posten.
Qua reacties: technische tips zul je niet veel krijgen, dat zit altijd wel snor, dus die soort van feedback valt af.
Als ik verder voor mezelf spreek: ik reageer bijna altijd in portret ( voorkeurtak), ongeveer op 1/3 van de topics. Reden: of ik wil een tip geven, of ik wordt geraakt door n foto, ik vind een foto geweldig, discussiefoto,s zijn altijd interessant, "gewoon" mooi of niet mooie foto,s, daar reageer ik meestal minder op.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 > Hers
BerichtGeplaatst: 11 apr 2019 22:59 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24512
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik voel me niet aangesproken, maar dat wist je wel denk ik. Ik hoorde jouw opmerkingen in het verleden ook al eens van Industrial, die net als jij geweldige foto's maakt (zie je ze wel eens?) en daarin net als jij ook onomstreden is. Als jullie al eens kritiek krijgen is die nooit technisch maar altijd inhoudelijk, en dat lijkt me precies waar het ook over moet gaan. En soms krijg je gewoon door omstandigheden of smaak wat minder reacties dan andere keren. Niet mee zitten. Zoals Industrial destijds zei: ik post de foto's zolang ik de indruk heb dat mensen er graag naar kijken. De reacties die ik hier lees bevestigen dat beeld. Gewoon doorgaan dus. Je produktie lijkt me ruim voldoende :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 132 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed