Het is 29 maart 2024 09:25


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Teresa on the rock
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 12 jul 2019 17:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 12 jul 2019 18:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48980
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Technisch lijkt me er weinig tot niets op aan te merken.
De pose kan me niet bekoren.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 12 jul 2019 18:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5994
Woonplaats: IJmond.
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Mooie foto.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 12 jul 2019 20:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Geen idee waar je deze foto voor gaat gebruiken, maar net als Frans spreekt mij de houding ook minder aan. Ook valt me de flinke hoeveelheid licht in je foto’s op.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 12 jul 2019 21:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4930
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik deel de opmerkingen van Frans en Henry.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 12 jul 2019 23:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
LOL
Ik ben hier weg en jullie kunnen allemaal opzouten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 13 jul 2019 07:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
xafke schreef:
LOL
Ik ben hier weg en jullie kunnen allemaal opzouten.

Een zware week gehad Xafke? :dk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 13 jul 2019 10:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vind het een hele mooie foto
Het lijkt of je op het forum een modelfoto moet maken naar de smaak van iedereen en niet volgens een stijl (lees : lichtschakering en pose ) die jij als fotograaf wilt
Er zijn geen fotografische fouten gemaakt.......het draait hier altijd om "smaak"
In die zin begrijp ik de reactie van Xafke


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 13 jul 2019 10:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
AJL, dat iedereen "kan opzouten"?
Geen idee wat dat in goed Vlaams betekent, maar in goed Nederlands klinkt dat niet best. :S
Maar ja... ik ga aan deze post geen woorden meer aan vuilmaken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 13 jul 2019 10:47 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
AJL schreef:
Het lijkt of je op het forum een modelfoto moet maken naar de smaak van iedereen en niet volgens een stijl (lees : lichtschakering en pose ) die jij als fotograaf wilt
Er zijn geen fotografische fouten gemaakt.......het draait hier altijd om "smaak"


Je moet foto's maken die jij wilt maken AJL en dat geldt voor iedereen. Maar als je ze op een forum ter beoordeling zet moet je niet verwachten dat iedereen jou foto mooi vindt al zal je zelf het een geweldige foto vinden.
Men moet ook accepteren dat iemand anders een andere smaak heeft. Ja fotografie is kunst maar zeker ook een smaakkwestie.

Frans geeft aan dat het technisch een goede foto is maar ook dat hij de pose niet zo mooi vindt. Dat mag toch.

Henry deelt die mening en stelt ook een vraag maar in plaats een antwoordt te krijgen op die vraag kan iedereen opzouten.

Sorry hoor maar als je alleen maar wilt horen dat iets mooi is ga dan lekker op Facebook posten daar vindt iedereen alles leuk en mooi. Die kuddedieren hebben totaal geen eigen mening, alles voor de likes.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 13 jul 2019 17:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Kijk naar landschappen.....kijk naar vogels......daar is het zoals het is.....als het een mooie foto is zegt men : "het is mooi".......maar bij modellen gaat men "mierenziften"....zoals : de pose wringt....de pose is geforceerd......het licht is raar........enz

Als men niet experimenteert en men een persoon gewoon van voren belicht.....vind men het meestal mooi
Owe die daar vanaf wijkt........er is maar één uitzondering : DD

Ik ga hier ook niet meer uitleg aan besteden......weer een iemand die mooie modelfoto's maakt is weg denk ik net als Peter Nackaert en andere


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 13 jul 2019 17:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Toch maar een reactie op jouw post AJL. :)

Bij sportfotografie, flora- en faunafotografie, architectuur, podium, landschappen en bijvoorbeeld straatfotografie, moet je vaak de situatie nemen zoals die is. Je bent daar zeer beperkt, niet of nauwelijks in staat om met behulp van extra lampen, reflectoren, MUA's of aanwijzingen richting je onderwerp het beeld te beinvloeden.

Bij portretfotografie en bijvoorbeeld productfotografie ben je daarentegen juist wel in staat om alle variabelen helemaal naar jouw eigen hand zetten. Het heeft dan ook niks met mierenziften te maken, maar alles met het beoordelen van de foto.

Ik vind helemaal niks verkeerds aan experimenteren. Zonder experimenteren zul je alleen maar dezelfde beelden blijven maken. Juist door te experimenteren kun je tot nieuwe verrassende mooie beelden komen. Je zult wel moeten accepteren dat de route er naartoe niet altijd over rozen zal lopen en mogelijk bereik je helemaal nooit je doel... Met andere woorden: het kan gebeuren dat de foto's gemaakt tijdens die experimentele fase niet bij iedereen in de smaak zullen vallen of altijd als mooi zullen worden ervaren. Daarbij snap ik je opmerking over DD (Daniel Doyen ?) helemaal niet. Hoe kom je erbij dat iedereen zijn foto's en foto-experimenten allemaal mooi vind?

Om ook nog even te reageren op je laatste zin: ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom al die anderen (zoals Peter Nackaert) hebben besloten om hier niet meer te posten. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat men niet meer post om dezelfde reden: men krijgt kritisch commentaar daar waar men liever likes had ontvangen. Zoals Fotosmurf het al heeft aangegven, als je alleen maar likes wilt hebben op alles wat je post, dan kun je veel beter een Facebook account openen. Ongetwijfeld heeft Xafke die ook.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 13 jul 2019 17:48 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40514
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik snap je ook niet Armand....recht is recht en krom is krom, als je niet wilt dat men zegt wat men denkt over een foto dan moet je ze ook niet ter beoordeling zetten.
Smaken verschillen nu eenmaal, dus zullen ook de reacties verschillen.
Ik probeer ook altijd te zeggen wat ik wel en wat ik niet goed vind aan een foto en dat is niet alleen bij 'Portretten', maar dat probeer ik bij alle foto's te doen die ik beoordeel en ga niet lopen liegen dat ik een foto mooi vind als dat niet zo is, maar probeer meest wel te zeggen wat er wel goed is aan een foto.
Frans doet dat hier ook, hij geeft aan dat de foto technisch goed is, dus kleuren, belichting, scherpte, enz. vindt hij wel goed, maar de pose vindt ie minder en ik kan 'm heel goed volgen hierin. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 13 jul 2019 18:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb nog even naar die Peter Nackaert van je gezocht en in de laatste berichten heeft hij niet gezegd dat hij weg ging vanwege de vervelende reacties. Sterker nog, hij heeft ons helemaal niet laten weten waarom hij besloot om niet meer te posten (net zoals vele anderen die hem voorgingen of volgden). Kennelijk heb jij die info wel van hem gekregen, bijvoorbeeld omdat je hem kent of via de PB.

Als je de laatste zes berichten van hem neemt, dan vind ik daarin twee waarin hij zich ook kritisch uitlaat over het resultaat van anderen, eigenlijk zoals je dat ook mag verwachten bij portretfotografie waarbij je alles in de hand hebt.

Reactie Peter Nackaert, voorbeeld nr 1:
"Leuke spontane foto voor het album. Het is een leuk beeld, inderdaad de hond lacht ook :D , maar is het een fotografisch hoogstandje ? Neen, absoluut niet. Ik vind het een vrij druk beeld om naa te kijken, vind ook moeilijk mijn weg in het beeld. Het beeld komt koud en minder aangenaam over, hoewel ..."

Reactie Peter Nackaert, voorbeeld nr 2:
"Meeste is inderdaad gezegd.
Belichting is veel te vlak.
Compositie spreekt weinig aan.
De blik van het model werkt niet.
En de bewerkingstechnieken, eerlijk gezegd zie ik het niet. Het portret is gewoon niet mooi afgewerkt.
De huid komt zelfs wat vlekkerig over, er zit nog net ietsjes te veel magenta in de huidstinten en de ogen zijn veel te kunstmatig opgescherpt.
Het klinkt misschien cru, maar dit is voor mij meer een pasfoto dan een portret, sorry"


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 13 jul 2019 19:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13041
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Technisch weinig op aan te merken. Vwb de pose, los van het feit de de pose iets vreemd overkomt, maar dat is aan de fotograaf, vind ik door de houding dat haar gebogen rechter knie veel te massaal overkomt tov haar gestrekte linker knie.

Verder vind ik het jammer en eigenlijk redelijk irritant dat sommige discussie op deze manier gevoerd worden. Het stimuleert mij in ieder geval niet om vaak te reageren alleen al om dit soort discussies.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 14 jul 2019 09:04 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4500
Woonplaats: Lisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Weggaan op dit forum lijkt me geen constructieve oplossing voor jezelf. Ik kan me voorstellen dat je er veel tijd in hebt gestopt. Hier is de kritische benadering van anderen wat weinig onderbouwd. Fran geeft aan hoe het beter zou kunnen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 15 jul 2019 06:37 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1025
Woonplaats: Hank
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Strakke foto en dito model. Grappig dat het bijna een studiofoto lijkt door de erg egale rots en lucht, maar gewoon een buitenlocatie is :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Teresa on the rock
BerichtGeplaatst: 15 jul 2019 08:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
iedereen denkt binnen zijn eigen hokjes. als het er buiten valt. smaakt het vaak niet. vindt het een fraaie foto lekker anders. en zo als frans aangeeft technisch niks mis mee.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed