Het is 29 maart 2024 16:24


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Leroy 2
 Leroy 2
BerichtGeplaatst: 14 jul 2019 22:48 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Kijken of deze beter gelukt is wat betreft de zachte kant laten zien.

Fotografie

F2.2 1/1250 0p 640 iso


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Leroy 2
BerichtGeplaatst: 15 jul 2019 06:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48984
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Weer een prima foto Joop.
Om zijn mond een lachje maar als je die afdekt en naar de ogen kijkt zie ik die niet terug.

Ook een massieve kaaklijn.
Misschien heb je hier iets aan.

https://youtu.be/Qe3oJnFtA_k


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Leroy 2
BerichtGeplaatst: 15 jul 2019 07:58 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1198
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Als je niet gezegd had dat je zijn zachte kant wilde laten zien komen de foto's bij mij over als: "Leroy, kom even mee naar buiten; ik wil een paar foto's van je maken." Met als reactie: "Hè, moet dat nou? Echt? Oké... vooruit dan maar....".
Misschien had hij niet in de lens moeten kijken maar naar iets waar hij blij van wordt?
Technisch ziet het er prachtig uit. Mooie fijne kleuren.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Leroy 2
BerichtGeplaatst: 15 jul 2019 14:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6853
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Wat versta je onder een "zachtere uitstraling?" Ik heb geen idee...

Wat mij opvalt aan de opname; twee verschillende uitstralingen in de ogen. Eentje sprankelt, de ander dof.
Heb het idee dat het gedeelte bij zijn knoop van blouse scherper oogt dan zijn ogen...
Dof is prachtig evenals de gekozen achtergrond, lekker rustig.

(En heel veel kreukels in de blouse....dat vind ik dan persoonlijk ook een beetje jammer)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Leroy 2
BerichtGeplaatst: 15 jul 2019 14:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Kreukels vielen mij ook op, wellicht kan een andere uitsnede nog redding bieden.
De scherpte en kleuren vind ik er goed uit zien.
Dat van die ogen, het is dat ArtenCo het heeft gezegd, maar anders was het me niet opgevallen. Misschien helpt het oplichten en het toevoegen van een klein lichtpuntje hier iets. Ik kan Frans wel volgen over de mond en de ogen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Leroy 2
BerichtGeplaatst: 15 jul 2019 15:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik ga wat strenger overkomen bij een fotograaf die regelmatig 30 commentaren krijgt...

Het is me duidelijk dat de fotograaf over een degelijk en pro fototoestel beschikt,
dat perfect focust, de kleuren goed weergeeft, ( bedankt aan de ingenieurs van Nikon ! )
De fotograaf weet ook prima dat hij om een foto te maken, op de knop bovenaan rechts moet drukken :)

Maar verder vind ik dit eigenijk een heel slordige foto, al die kreukels van het hemd springen
je letterlijk echt in het gezicht.

De uitdrukking is absoluut onleesbaar, tegenstrijdig zelfs, hierin volg ik volledig Frans;

Beste Smurf, ik ben van mening dat portret fotografie toch iets meer inhoud dan alleen maar 2 minuten
bezig zijn met een model, zonder voorbereiding, zonder ( tijdrovende ) coaching van het model...

Snel, snel een "model" fotograferen heb je reeds heel dikwijls gedaan, en je verschuild je onperfectheden, en onkunde achter dat "snel" een fotootje maken, en achter " het zijn geen pro modellen "

Je hebt hier op dit forum veel vrienden die ongeveer ieder portretje dat je hier post, de hemel inprijzen...

Het lijkt me nu dat je graag aan menselijke portret fotografie wil doen ?

Heel goed voor mij, maar dan verwacht ik ook een minimale inbreng van de fotograaf, alleen op dat knopje rechts boven drukken volstaat nu niet meer.

Het gaat je tijd en energie kosten om met een model iets deftig uit te werken, dit is iets dat ik goed genoeg weet, maar waar een wil is, is een weg, ... it's just up to you now !

DD ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Leroy 2
BerichtGeplaatst: 15 jul 2019 20:33 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank voor de reacties.

@Frans filmpje had ik al eens gezien ook door jou of door Henry maar twee keer kijken kan nooit kwaad.

@ArtenCo/Henry ogen kan ik niet verklaren, misschien lichtval maar zou het echt niet weten. Zou nog in de bewerking een oog vergeten kunnen zijn. :dk

Daniel Doyen schreef:
Ik ga wat strenger overkomen bij een fotograaf die regelmatig 30 commentaren krijgt...

Dan mag ik ook wat strenger antwoorden. Volgens mij moet je betere info gebruiken als je iets roept.
Fotografie


Daniel Doyen schreef:
Het is me duidelijk dat de fotograaf over een degelijk en pro fototoestel beschikt,
dat perfect focust, de kleuren goed weergeeft, ( bedankt aan de ingenieurs van Nikon ! )
De fotograaf weet ook prima dat hij om een foto te maken, op de knop bovenaan rechts moet drukken

Sterker nog, ik heb 2 pro camera's. ( met dank aan de ingenieurs van Nikon ! )Maar volgens mij zijn camera's hulpmiddelen en maak de de fotograaf de foto. Iemand met Parkinson met een Nikon D5 maakt ook geen scherpe foto's.
Kan je ook meedelen dat als je op mijn camera alleen op het knopje rechtsboven drukt je geen goede foto's maakt.

Daniel Doyen schreef:
Beste Smurf, ik ben van mening dat portret fotografie toch iets meer inhoud dan alleen maar 2 minuten
bezig zijn met een model, zonder voorbereiding, zonder ( tijdrovende ) coaching van het model...

Ik kan je vertellen Daniel dat dit geen langslopend portret was. Maar je blijft vasthouden aan iets wat ik ooit gezegd heb. Ik deel je mening dat portretfotografie meer inhoud dan 2 minuten met je model bezig zijn.
Ik heb met Leroy 2 uur op een locatie doorgebracht om de juiste plekken en licht te vinden. Daar Leroy mijn 2e mannelijk model was heb ik bijna de gehele zaterdag doorgebracht voor mijn pc op zoek naar filmpjes en poses voor mannelijke modellen. Is iets meer dan twee minuten.
Zoals jij en anderen terecht opmerkten dat het overhemd gekreukeld was heb ik dat ook als eerste tegen Leroy gezegd omdat het mij gelijk opviel aan het begin van de shoot. Hij had nog een overhemd bij zich maar ook dat trok hij zo uit zijn tas. Moet ik dan maar geen foto's maken, eerst naar de IKEA rijden en een strijkijzer aan gaan schaffen.............

Daniel Doyen schreef:
Snel, snel een "model" fotograferen heb je reeds heel dikwijls gedaan, en je verschuild je onperfectheden, en onkunde achter dat "snel" een fotootje maken, en achter " het zijn geen pro modellen "

Ik verschuil me nergens achter volgens mij want ik zeg gewoon eerlijk dat ik fouten maak en dat het voortkomt uit dat ik nog niet thuis ben in het modellen aansturen en dergelijke. En ja, heel vaak loop ik op school tijdens een feest of bbq met mijn camera en dan komen er leerlingen aangerend of ik een foto wil maken. Dat wil ik wel, daar loop ik voor maar ik kan ze niet eerst langs de make-up sturen of zeggen dat ze een andere trui aan moeten trekken. De foto's worden gemaakt op dat moment en ja dan let ik niet altijd op een haartje of kettinkje. Jij noemt het dan snapshots of kiekjes. Ik noem het gewoon mooie portretten. Vind het wel heel leerzaam hoor over haarelastiekjes om de polsen bij de dames en zo. Nu probeer ik ze een beetje snel te sturen dat de achtergrond nog wat is maar dat is vaak ook alleen maar links of rechts meer smaken zijn er op dat moment niet en voor dat je geklikt hebt zijn de meiden al weer richting bbq of dansvloer gelopen.


Daniel Doyen schreef:
Het lijkt me nu dat je graag aan menselijke portret fotografie wil doen ?

Ik vind het zeker leuk en interessant om te doen Daniel maar heb nog een lange weg te gaan om de fijne kneepjes van de portretfotografie eigen te maken.
Maar ik zal nooit een fotograaf worden die 12 uur over een foto doet met 4 mua's, 6 modellen, 4 camera's, 12 flitsers, 3 assistenten....... ben ik iets vergeten?

Daniel Doyen schreef:
Het gaat je tijd en energie kosten om met een model iets deftig uit te werken, dit is iets dat ik goed genoeg weet, maar waar een wil is, is een weg, ... it's just up to you now !

Volgens mij weet jij heel veel Daniel, dat laat je ons maar al te graag weten. Tenminste wat fashionfotografie aangaat want iets anders zien we niet van jou.
Waar een wil is is zeker een weg.

Leroy is erg blij met zijn foto's en beaamt ook dat het jammer is dat zijn overhemd gekreukt is.

Even goede vrienden hoor Daniel. ( Bij een Canon zit het knopje ook rechtsboven. Met dank aan de ingenieurs van Canon :D )

Groeten van de toch wat geïrriteerde Smurf


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Leroy 2
BerichtGeplaatst: 16 jul 2019 08:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Groeten van de toch wat geïrriteerde Smurf


Geîrriteerd moet je nou ook niet zijn hoor Smurf, dat gaat je niet vooruit helpen , en is niet goed voor de gezondheid :)

Citaat:
Maar ik zal nooit een fotograaf worden die 12 uur over een foto doet met 4 mua's, 6 modellen, 4 camera's, 12 flitsers, 3 assistenten....... ben ik iets vergeten?


Juist ter verduidelijking Smurf:

- Nog nooit in mijn leven heb ik 12 uur gedaan op eén foto, maar op een shoot van laat ons zeggen maximum 8 uur werk ik wel een acht-tal verschillende thema's uit, die dan ongeveer een 30 tal bruikbare foto's opleveren.

- 4 MUA op éen shoot heb ik nog nooit gehad, 80 % van mijn shoots heb ik het geluk er éen ter beschikking te hebben. De overige 20% doet het model haar MU zelf.

- 4 camera's heb ik niet, ik doe alles met éen en dezelfde Canon 5 D.

- 12 flitsers heb ik ook niet hoor ! 90 % van mijn foto's zijn gemaakt met eén of twee flitsers.
Eén enkel licht kan je heel dikwijls boeiende resultaten opleveren :)

En buiten mijn aanwezige MUA, heb ik eigenlijk nooit een assistent ter beschikking, en als ik wat rondkijk in mijn shoots zijn wel 25% tot 30% van mijn shoots gewoon het model en ikzelf.

Je bent dus inderdaad wel sommige zaken vergeten, of mis ingeschat, over de manier waarop ik mijn shoots doe :D :upc

DD. :proost


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Leroy 2
BerichtGeplaatst: 16 jul 2019 13:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1356
Woonplaats: Gent
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Wat een leuke sfeer hier de laatste tijd...

Mooie foto hoor, mooie belichting en een aangenaam model!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Leroy 2
BerichtGeplaatst: 16 jul 2019 13:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6179
Woonplaats: Oosterblokker (NH)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Annemie zo voel ik dat ook. Ik denk dat een aantal dames of heren aan vakantie toe zijn. Minder sarcasme en meer inhoud zou fijn zijn.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Leroy 2
BerichtGeplaatst: 16 jul 2019 14:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1356
Woonplaats: Gent
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
frako schreef:
Annemie zo voel ik dat ook. Ik denk dat een aantal dames of heren aan vakantie toe zijn. Minder sarcasme en meer inhoud zou fijn zijn.


Helemaal met je eens Frako :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Leroy 2
BerichtGeplaatst: 16 jul 2019 22:21 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ben het ook met jullie eens Frako en Annemie dat het soms wel wat vrolijker kan en gelukkig is dat over het algemeen ook zo.

Het valt mij ook op dat de meeste scherpe discussies zijn bij portret en ook vaak met dezelfde mensen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed