Wel Ahum, wat ik nu ook niet zo goed begrijp, is dat je zo agressief reageert ?
Citaat:
Wat begrijp je minder, dat er letters opstaan of dat ik ze niet weggeshopt heb ????
Letters weg shoppen moet je zeker niet doen, ik verwacht van je dat je in eerste instantie fotograaf bent.
En een fotograaf zou voor hij afdrukt toch steeds effe naar zijn te fotograferen tafereel moeten kijken. (en nadenken)
Dan had je gezien dat het prachtige hoedje niet paste met de gekleurde letters van de T-shirt, kwestie van eenvoudige goede smaak.
Op vijf minuten tijd had je iets kunnen vinden dat neutraler was dan die letters, al was het maar een zwart stuk stof. Onthou : "less is more"... hier zijn de gekleurde letters er teveel aan je foto.
Citaat:
Vaak wordt er vergeten dat dit geen studioshots zijn waar alles wordt geregisseerd,
Gebruik je dit nu als geldig excuus ? Of een foto nu in een studio gemaakt word, of buiten, of op locatie, of in een huiskamer, als je geen vijf minuutjes kan besteden om kleine details bij te werken, om zodanig een (heel ! ) goed beeld te bekomen, noem ik dat " luiheid".
Deze foto is geen " street photography " , waar er inderdaad, en over het algemeen, weinig geregisseerd word, maar het gaat hier om een familie lid waar je reeds tientallen of meer foto shoots mee gedaan hebt.
Door die kleine moeite niet te doen, laat je de kans voorbijgaan een echte TOP FOTO te bekomen, daar sloeg mijn eerste commentaar op...
Met deze twee reacties probeer ik je voor in de toekomst op een hoger fotografisch niveau te helpen, door te letten op kleine details.
Dit vraagt van jou om een beetje "open minded" te zijn, en al is het maar vijf minuten per tafereel, meer tijd te steken in je shoots. ( alleen jij moet die kleine moeite doen, zelfs niet je model )
Zover dan mijn goed bedoelde schrijven
Heb je van mij liever geen commentaar meer op je foto's, dan hoor ik het wel
DD.

PS: en mijn " jutte " foto waar je vragen over stelt, is volgens mij een goed voorbeeld van " less is more ",
of hoe je met een stuk stof van vijftig centiem, en een model ( slechts twee elementen dus ) een eenvoudig en sterk beeld kan bekomen, en dit op minder dan vijf minuten poseer tijd.
.