Citaat:
Dat poseren in de modelfotografie het aannemen van een rol is weten we allemaal wel denk ik.
Frans, ik hoop echt dat iedereen dit beseft, ... maar ben er niet zeker van.
Citaat:
In de portretfotografie probeer je veel meer tot het ware ik te tonen.
Dit is jou visie Frans, maar daar ben ik het maar voor de helft mee akkoord.
Citaat:
Als je naar jonge kinderen maar vaak genoeg “prachtig” roept als ze serieus kijken conditioneer je ze op die blikken.
Hum, ik denk dat het veel ingewikkelder is dan dat Frans.
Je kan een shoot doen met een (toevallig) kind of tiener, " a one shot " die dit gewoon eens wil proberen, hier bekom je dikwijls " naturelle en spontane" blikken, soms fotogeniek, heel dikwijls niet. ( goed poseren vereist kennis, verstand en ondervinding )
Maar éen die echt wil poseren, het meermaals wil doen, er plezier aan beleeft,... wel die heeft er op voorhand over nagedacht, getraind voor de spiegel, magazines bekeken ( in een ander topic door mij benoemd ), heeft heel dikwijls aan dans, improvisatie of een beetje theater gedaan, ...en die weet reeds al te goed waar ze goed in is, wat ze kan en vooral niet kan,...en veegt verder heel dikwijls haar voeten als iemand prachtig zegt over haar foto's, of niet...
Verwonderlijk, maar zo is het, ik spreek over jarenlange ondervinding.
Citaat:
Iets wat jij denk ik bedoelt met “vaardigheden” Daniel.
Je kan het zo in het heel kort verwoorden
Zeker en vast bedankt voor je reactie Frans, steeds interessant om over sommige zaken na te denken, en... neer te pennen.
DD.