Ik heb hem binnengehaald en bewerkt naar mijn kunnen en workflow.
Als tie weg moet zeg je het maar.
Lichter gezet, klein beetje contrast erbij.
Witbalans iets koeler gezet.
Allereerst kan ik zeggen dat de scherpte op de juiste plek ligt en je exif kan al zou ik het anders gedaan hebben.
Ik zou met twee mensen den k gaan voor F8 en als ze stilzitten 1/500 of zo iets.
Ik ga me op glad ijs begeven denk omdat het niet mijn kids zijn en een andere emotie bij de foto heb. Maar alle hulp op een forum is goed bedoeld en ter lering en zeker niet om mensen te demotiveren.
Probeer eens objectief naar je foto te kijken, wat is er goed aan, wat kan anders wat is niet goed enz.
In deze staat er maar een van je jongens scherp op en dat die andere er niks om geeft kan wel zijn maar zou je vrouw niet liever een foto hebben waar haar kanjers beide scherp op staan. Iets om over na te denken.
Als je een portret wilt schieten zorg dan dat beide jongens naast elkaar staan/zitten of in ieder geval op dezelfde lijn staan en zo nodig naar de camera kijken.
Let ook op je achtergrond die kan veel beter dan in deze foto. Deze is druk, veel lijnen en rare kleuren die niet matchen.
Hoop dat je er iets mee kunt en niet boos op me bent omdat ik wat puntjes heb over jou foto.
Ik heb vroeger ook vaak mijn neus gestoten dat ik trots op mijn foto was en dat er dan iemand een mening over had die hard binnen kwam zeg maar.
Dat is niet altijd even prettig maar achteraf heb ik het als een goede leerschool ervaren.