Het is 31 jul 2025 10:18

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Studio portret: oefening met licht deel 2
 Studio portret: oefening met licht deel 2
BerichtGeplaatst: 16 okt 2009 18:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Dag allemaal,

Hier nog een foto uit de shoot van gisteren met Carla. Het licht, niet te veel, komt loodrecht van links, en aan de andere kant staat een wit reflectiescherm, vrij dicht bij haar. Helaas staat haar hoofd er niet helemaal symmetrisch op, had het zelf wel mooi gevonden als beide oren er even groot op hadden gestaan, maar op het moment van schieten heb ik hier duidelijk niet goed genoeg opgelet. Ook was het mooier geweest als ze haar handen had ontspannen, maar dit was de houding die ze zelf spontaan aannam toen ik haar vroeg haar handen onder haar kin te houden. Ter info: we hebben samen een taal-barriere, want zij spreekt Portugees (voertaal in Angola) en ik spreek ' Portuñol', oftwel een mengelmoes van Spaans en Portugees... (ik doe mijn best...). Misschien is deze niet zo spannend als de eerste foto die ik liet zien uit deze serie, maar ik hoop dat deze desondanks toch een beetje in de smaak valt.

Groetjes! Eus :foto

100 iso, f/4, 85 mm, 1/160 sec.
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 16 okt 2009 18:24 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
hi,
denk dat ik bij deze foto het reflectiescherm verder af had geplaatst. nu vind ik eigenlijk de rechterzijde iets te licht. had inderdaad spannender geweest als die wat donkerder was.
houding vind ik wel leuk. in totaal toch een hele mooie plaat.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 16 okt 2009 18:28 
Lid
Fotografie

Goed dat je het zegt, over het reflectiescherm! Ik zie nu pas waarom, de rechterkant is inderdaad te licht! Grappig he, dat je soms zelf niet meer zo objectief kan kijken naar je eigen foto's. Je hebt me met deze opmerking geholpen er weer even objectief naar te kijken. Volgende keer zet ik hem meteen een stukje van haar af. Het was de allereerste keer dat ik het scherm in de studio gebruikte, had dus echt geen idee hoe het zou uitpakken.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2009 18:56 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik ben het helemaal met Bernadette eens. Iets meer verschil (ik weet dat ik daar nog wel eens in wil doorschieten) tussen het lichte en donkere deel vind ik altijd een wat spannender beeld geven. Je eigen observaties over de pose zijn ook terecht denk ik, maar het is zeker geen slecht beeld. Ze staat er ontspannen op. Iets wat deels ook door het ontbreken van perfecte symmetrie komt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 16 okt 2009 19:17 
Lid

mooi genomen, heel ontspannen uitstraling van het model, denk alleen als je het scherm veel verder weg zou zetten dat bij een wat donker gekleurd model dat het oog snel wegvalt in de schaduw klein stukje opschuiven maar

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 16 okt 2009 22:10 
Lid
Fotografie

Belichting van de linkerkant van het gezicht is iets te licht, maar ook vind ik het linkeroog ietsje te donker. Mis nog een klein lichtje in haar ogen..
Je bent lekker bezig.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp