Wat ik vind in de foto's is dat de bruidegom wat wordt weggedrukt door de schitterende bruid. Dit hangt natuurlijk af van hoe gewillig dat de bruidegom is om te poseren. Maar dan is het aan de fotograaf om door interactie met de bruidegom deze te motiveren en met motiveren wil ik zeggen motiveren. Een voorgaand gesprek met het bruidspaar kan wonderen doen. Als je al bv al weet wat de hobby's en intresses zijn van de twee kan je daar gebruik van maken. Als er familie rondloopt kan je die ook inschakelen. Je moet in gedachte houden dat er geen geluid wordt opgenomen dus wat geroep en gelach van u en de familie kan zo bepaalde gezichtsuitdrukkingen uitlokken.
Bv 1 foto, Mooie lach en pose van de bruid en dan komt de bruidegom "Kiekeboe". De bruid mag hier haar best doen, maar de bruidegom blijft de storende zender. Laat de bruidegom normaal achter zijn stuur zitten en je hebt een mooi plaatje
Foto 2 hier zou ik het bruidsboeket wegcroppen, en laat de mensen dan onwetend naar wat ze aan het kijken is.
Foto 3 Prachtige pose van de bruid, maar de houding van de bruidegom! De gans rechts loopt rechter

Zeg hun dit terug te doen en maak de bruidegom wijs om wat rechter te lopen. Deze bruid zal altijd wel elegant lopen.
Foto 4 De bruid heeft moeite om de bruidegom er te van weerhouden achterover te vallen
Laat de bruidegom één been naar voor zetten zoals de bruid en je hebt een heel andere foto
Foto 5 Vind ik niet slecht al ziet de bruidegom niet recht in de camera zoals de bruid. Ze hadden ook wat dichter bij elkaar mogen staan.
Foto 6 Hier zie je dat de bruidegom in zijn element is. Dicht bij zijn vrouwtje.
Dit vind ik een zeer mooi compo. De bewerking daarentegen vind ik slordig gedaan.
Bekijk de hoeken.
Een hele boterham. Veel negatief maar het is dat ook uw eerste trouwshoot.
Als het koppel tevreden is, dan is uw shoot gelukt. Dat is tenslotte het enigste dat telt
Jumper BB