Nadat ik afgelopen week mijn flitssetje heb aangeschaft ben ik nog niet verder gekomen dan wat uitproberen en wat zelfportretten waar ik jullie niet mee wil vermoeien

Maar vanmiddag kwam een vriendin van ons even langs en ik kon het natuurlijk niet laten om haar even voor de camera te trekken. Helaas hadden we maar zo'n vijf minuutjes tijd en moest ik het doen met wat ik had. Toch zaten er twee aardige plaatjes bij die ik graag met jullie wil delen. Ik had geen tijd om dingen verder aan te passen dus heb ik deze gemaakt met twee flitsers, 1 als hoofdlicht en 1 voor de achtergrond. Nee, geen tijd voor reflectiescherm of haarlichten etc...

De eerste foto is van de kleine meid, ja het was ook leuk geweest als ze me had aangekeken maar daar had ze ff geen zin in (volgende keer wel!). Ik heb de foto de ruimte gegeven omdat ik het gevoel wilde benadrukken dat dat ze als kleine meid de grote wereld inkijkt die zich toch voornamelijk boven haar “niveau” afspeelt. Op de tweede foto vinden we moeder en dochter, deze heb ik wat krapper gekaderd om een storend element uit de foto te houden, de hand van de moeder (deze komt op mij op het web ietsje te donker over, bij jullie ook?). Beide foto´s zijn op mijn eigen manier omgezet in zwart wit. Graag hoor ik wat jullie van deze kiekjes vinden, tips zijn altijd welkom!
1:

2: