Het is 23 jul 2025 19:07

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur sadness
 sadness
BerichtGeplaatst: 25 jul 2008 12:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
gister een fotoshoot gedaan bij de bunkers van ijmuiden was een heel gedoe om is een voor mij gevoel goeie locatie te vinden eerst bij het provinciaal ziekenhuis gekeken toen in zandvoort gezocht naar bunkers en uiteindelijk in ijmuiden iets gevonden wat ik wel redelijk vond :angel de shoot moest verdriet uitstralen en ik denk dat als je naar de foto kijkt je er ook wel een verhaal bij kan verzinnen dus ik ben vooral benieuwd wat jullie bij de foto denken...??
f1
Fotografie
F-stop: F5,6 Iso: 400 Brandpunt: 18 mm Belichtingstijd: 1/30

f2
Fotografie
zelfde foto maar dan met extra veel ruis...
vond ik wel passen bij de oudheid van de bunker en geeft de foto een ouderlijk effect.

f3
Fotografie
F-stop: F5,6 Iso: 400 Brandpunt: 18 mm Belichtingstijd: 1/30

f4
Fotografie
F-stop: F5,6 Iso: 400 Brandpunt: 60 mm Belichtingstijd: 1/30

f5
Fotografie
zelfde foto als hierboven maar dan ook weer met extra ruis..

f6
Fotografie
F-stop: F6,3 Iso: 400 Brandpunt: 40 mm Belichtingstijd: 1/160

enigste wat ik had was de natuurlijke lichtinval en me camera en het model uiteraard bij de eerste 5 foto's is er geen flits gebruikt bij f6 is er een invulflits gebruikt.

vinden jullie de foto's wat?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 sadness
BerichtGeplaatst: 26 jul 2008 09:38 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik vind de ruis foto's niet zo mooi, voegt voor mij echt iets toe. Bovendien zijn de zonder ruis foto's verder prima van kwaliteit.
Foto 1 is zeer geslaagd, mooi het model links gezet en ruimte overgelaten voor de flesjes en peuken
Foto 3 Iets minder muur en meer ruimte voor haar knieën
Foto 4 geeft voor mij het beste verdriet weer. Zeer geslaagde blik!
Foto 6 is té geposeerd.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 sadness
BerichtGeplaatst: 26 jul 2008 12:07 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Foto een is zeer sterk, fijne compositie, goed gebruik van locatie en invallend licht waardoor je een sfeerrijk beeld weet te creeeren. Houding model is hier goed.

Tweede bewerking haalt alle sfeer weg uit de foto.

Derde spreekt de houding me niet zo aan, had haar liever helemaal onderuit op de grond hebben gezien, zo gehurkt komt het nog wat te geposeerd over. Wederom fijne lichtinval.

Vierde oogt erg grijzig, en hier mis je een fijne verlichting op model waardoor de plaat geen sfeer heeft.

Vijfde bewerking voegt niets toe wederom...

Zesde is dan weer een sterke, mooi laag standpunt, achtergrond met boom doet het hier goed, voegt een dreigende sfeer toe. Wind door haar haren is ook erg aangenaam, harde contrasten versterken de algehele dreigende sfeer, alsmede de blik van model.

Maar de eerste verdient mijn voorkeur hier.... :D

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp