Het is 24 aug 2025 17:04

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Ilse & Ilse
 Ilse & Ilse
BerichtGeplaatst: 20 jan 2010 17:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Daar zijn we weer! Drukte met de studie, maar vandaag toch een dagje gevonden om weer achter het fototoestel te kruipen.
Hier een paar resultaten van Imolenaar (zeg maar Ilse 1) op de foto en Inoordhof (Ilse 2) achter het fototoestel :P
Snappuhetnog? :blink

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Ilse & Ilse
BerichtGeplaatst: 20 jan 2010 22:46 
Lid

Foto 2 spreekt mij het meest aan. Mooie blik van het model en mooi licht. Foto 3 is het niet voor mij ik heb het idee dat het beeld wat vertekend is (grote neus). Ook vind ik het licht op die foto te fel.

Groetjes :up

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ilse & Ilse
BerichtGeplaatst: 21 jan 2010 12:51 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Hej Ilse,

Mooi model :up ;) Nette foto's heb je evt. de exif gegevens er nog van. Misschien dat we dan wat meer tips en of tops kunnen geven. Ik vind de belichting over de platen erg netjes. Misschien wat meer contrast. Of je model de volgende keer wat verder van de achtergrond wegzetten voor wat meer vorm in je model nu lijkt het model wat vlak. Model, Pose en compo zijn erg mooi vooral in foto 2 een sterke blik..

:up gedaan!

Ilse & Ilse
BerichtGeplaatst: 21 jan 2010 21:39 
Lid
Fotografie

Eén lichtbron blijkbaar, niet getreurd; wel het licht zachter maken, zodat het geen harde schaduwen geeft. (bvb een constructie maken met een wit laken voor de lamp, wel niet te dichtbij)
Model verder van de achtergrond en toch links een reflectiescherm houden mogelijks (isomo, of auto-aluminiumfolie)
Blijven doorgaan, veel succes

Ilse & Ilse
BerichtGeplaatst: 23 jan 2010 09:42 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Per foto is de witbalans verschillend. Je zou deze ook vast kunnen zetten dan is dat in ieder geval hetzelfde. (al begrijp ik dat je f1 in kleur hebt terug gedraaid)
Te harde schaduw van de neus door links iets bij te vullen met een wit scherm of een lichtje zou de schaduwen wat meer opvullen.

Ilse & Ilse
BerichtGeplaatst: 23 jan 2010 11:28 
Lid

foto2 is net iets beter dan de rest.
door de betere compo komt je model hier beter natuurlijker over (minder recht aan toe)
doordat het hoofd ietsken meer gedraaid is heb je ook meer diepte in je beeld
kwa belichting, die is vrij hard mede door het beperkte licht dat op je model valt.
dit zou je kunnen voorkomen door links je model op te lichten met een reflectiescherm zodat je in de lage lichten meer doortekening krijgt op je model dit zal ook je ruis verminderen daar deze ook hoog ingesteld staat 800 a 1600 iso
bewaar wat meer afstand tot je model voor de vertekening te voorkomen achteraf wat croppen geeft beter beeld
zou ook je model meer van de achtergrond halen zodat de schaduw uit het beeld valt en onscherper wordt daarmee komt je model meer los.

greets

Ilse & Ilse
BerichtGeplaatst: 23 jan 2010 14:29 
Lid

Foto 2 vindt ik persoonlijk het mooist.

Ilse & Ilse
BerichtGeplaatst: 23 jan 2010 22:40 
Lid
Fotografie

De witbalans en belichting van de foto varieert nogal tussen de drie foto's. Foto 1 heeft behoorlijk wat contrast en is voor mij als pose ook het meest geslaagd. Die spreekt mij wel aan. Foto 2 is iets aan de donkere en daardoor sombere kant, maar de blik in haar ogen heb je erg goed vastgelegd. Wellicht kijken of je er nog wat meer contrast en licht in kunt krijgen.

Ilse & Ilse
BerichtGeplaatst: 25 jan 2010 22:53 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Bedankt voor jullie reacties!
Wij hebben altijd erg veel problemen met het licht, aangezien we maar 1 lamp hebben die geen gelig licht afgeeft. En als arme studentes kunnen we ons eigenlijk geen dure studiolampen veroorloven. Met papiertjes voor de lamp, wit karton als reflectiescherm en andere creatieve oplossingen hebben we ook geprobeerd. Heeft iemand misschien tips?
Wel vinden we het beide minder mooi als de belichting geheel egaal is (vinden we een beetje saai overkomen).
We gaan zeker nog een keertje bezig, hopelijk met betere resultaten! :)

Ilse & Ilse
BerichtGeplaatst: 26 jan 2010 11:34 
Lid
Fotografie

Je kan gebruik maken van een z.g. grijskaart deze zou het probleem van je witbalans kunnen wegnemen.
Met natuurlijk licht (dakraam of iets dergelijks) met reflectie scherm(en) kan heel erg mooi licht geven.
Egaal in belichting is inderdaad vaak niet fraai spannender is het spelen met hooglichten en schaduwen daarin ga ik zeker met je mee.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp