Bedankt voor jullie reacties!
@xsillian, je hebt gelijk, ik heb het twinkelingetje eens weggehaald om te zien en is idd net wat logischer ofzo.
Vanmorgen melde de lerares zich ziek dus moet nog een weekje wachten voor ik weet wat de beoordeling is van haar en m'n en medecursisten.....in verhouding tot dit forum zal ik daar sowieso een mildere beoordeling krijgen als hier, daarom was ik ook even benieuwd wat er hier gezegd zou worden.
@Frans, de schaduwpartijen zijn bij foto1 idd meer doorgelopen, maar bij foto2 zie ik wel details...of begrijp ik je verkeerd?
@win, ja dat kan me voorstellen, het was ook de bedoeling dat ik meer rechts zou zitten (tis een zelfportret). Ik stond eerst goed, maar heb per ongeluk met de kruk met wieltjes staan schuiven...of beter gezegd ik liep er tegenaan en rolde weg

en om de foto weer zo te krijgen maar dan meer naar rechts lukte niet; of de rookwalm liep niet lekker, of m'n hoofd nét niet zoals ik wil etc.
@Henry; de definitie blijft ook gewoon een lastige, die zegt dit, die zegt dat. Mijn lerares heeft foto's laten zien die ze low-key noemt waar ik al weet dat het gros hier dat niet vind (ivm de maandopdracht destijds waar ook min of meer die discussie kwam) en in dit geval heb ik me maar gewoon (grotendeels) aan de opdracht gehouden....je model moest in zwart en alles daar omheen moest zwart...alleen had ik gewoon geen zwarte achtergrond, dus maar een heel stuk van de witte muur af dan maar om het een donkere omgeving te laten lijken...maar als ik het had gehad was de achtergrond dus ook zwart geweest.
@fotar; ja daar was ik al bang voor dat het oog teveel wegvalt, had het idd ook gezien.