Het is 01 aug 2025 17:24

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur verlegen meisje
 verlegen meisje
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010 07:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Tijdens een boottripje gelijk geknipt met een moeder die wat foto's van haar dochter maakte.

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 verlegen meisje
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010 07:59 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Door de felle zon van links ietsje te licht op d'r haren. Gezicht goed belicht. Een klein flitsje had mogelijk hier een oplossing geweest om het lichtverschil te reduceren.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 verlegen meisje
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010 18:15 
Lid
Fotografie

over de foto:
Mooie foto.
Verder heb ik geen zinnig commentaar. Zou idd nog mooier geweest zijn als het contrast tussen het haar (overbelicht) nog iets had kunnen verkleinen met een klein flitsje.

Vraagje aan Henry, of een ieder die dat weet:
Hoe doe je dat dan precies, dat inflitsen?
Gokje:
Flitser op de camera, camera op M 1-2 stops onderbelichten (om haar donkerder te krijgen) Maar dan de flitser, gewoon op TTL? Of flitst hij dan alles plat?
Of doe je de flitser op manual? Zo ja, welke orde van grootte hier ongeveer? (1/8??)

Sorry dat ik je topic wellicht wat vervuil maar het lijkt me een nuttige toevoeging, of niet?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 verlegen meisje
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010 19:15 
Lid
Fotografie

Tja, inflitsen. Hoe de camera en de flitser samenwerken of juist niet-samenwerken is volgens mij merk-afhankelijk. Ik weet dat bij Nikon de camera en de flitser zelf onafhankelijk van elkaar het licht meten en op basis van deze resultaten "hun ding" doen.
De camera bepaalt de juiste sluitertijd (bij diafragma-voorkeuze) en de flitser bepaalt hoeveel flitslicht er op basis van de flitser-instellingen gegeven moet worden.
Zelf zou ik inderdaad de flitser in eerste instantie -1 tot -2 stops corrigeren. Als het resultaat tegenvalt, dan zou je meer flitslicht toe kunnen voegen.

verlegen meisje
BerichtGeplaatst: 15 apr 2010 07:16 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Had in dit geval geen tijd om in te flitsen ;) Heb wel een foto waar de haren minder licht vangen, maar daar kijkt ze minder mooi op (ook niet naar mij)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp