Het is 23 apr 2024 09:23


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Het Oude Noorden
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 17 mei 2010 20:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Fotografie

Fotografie

Fotografie

En en naast elkaar (vind ik mooier staan)
Fotografie

Deze serie had ik van de winter gemaakt. Het was voor een schoolopdracht. Van een gast docent, Oscar Seijkens (ff googlen, geweldige portret fotograaf). We moesten portretten maken in Rotterdam Noord (het Oude Noorden eigenlijk). We moesten de mensen ter plekken van de straat plukken. Ik had met twee andere klasgenootjes ervoor gekozen om een de mensen voor een wit doek te zetten, en zo doende. Ik ben er echt onzettend blij mee! En de docent ook! Een 10 voor gekregen!! Dit wil ik dan ook echt vaker gaan doen. Het contact met de mensen is altijd leuk, en achter elke foto zit weer een verhaaltje :)
Ik heb de foto's met een analoge middenformaat camera gemaakt. (Lubitel 2)
En ja, het is enigszins geïnspireerd op Richard Avedon :)

Er mist helaas nog een portret uit de serie, maar die meneer wilde niet dat het buiten de academie gepubliceerd werd.

Ik hoop dat jullie het ook mooi vinden!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 17 mei 2010 20:13 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 397
Woonplaats: Limburg , SIttard
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ziet er inderdaad mooi uit ! Naast elkaar ziet het er inderdaad een stuk beter uit.
Lijkt me trouwens leuk om ook eens een keertje te doen.
Ik zou het zoals het naast elkaar is zo aan de muur hangen. Door de leeftijds verschillen ziet het er extra leuk uit. Die hond versterkt de foto ook nog eens goed.
Erg geslaagd in mijn ogen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 17 mei 2010 20:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Bedankt! Ik moet ze inderdaad nog mooi groot af laten drukken, ze komen zeker aan de muur! :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 17 mei 2010 22:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49100
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zag dat je in een ander topic wat verwijzingen had gezet naar straatfotografie. Deze beelden hadden daar zo maar tussen kunnen staan.
En dat is als compliment bedoeld.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 17 mei 2010 22:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gefeliciteerd :upc
De foto van de twee mannen vind ik geweldig.
De foto van de hond iets te afwijkend ten opzichte van de foto van de mannen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 17 mei 2010 23:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
@Frans: Bedankt! :blush

@Henry: Ook bedankt! En ik begrijp wat je bedoelt. Het is echt jammer dat ik de vierde foto niet kan laten zien, want die man droeg zijn dochtertje op zijn arm, waardoor die weer een beetje gelijkenis toont met de jongen met de hond, en het geheel weer in evenwicht brengt.
Maar ja daar heb je nu niks aan. :P Maar ik begrijp je punt zo.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 18 mei 2010 01:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8417
Woonplaats: Den Haag
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mis toch een beetje dit soort fotografie..... :(
Fraaie opnames...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 18 mei 2010 17:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Dankje! :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 18 mei 2010 19:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De eerste en derde plaat kunnen mijn waardering zeker wegdragen, mooie statige portreten met gedragen lading. De eerste is van die twee voor mij de sterkste, die goede pose met de handen op de koffer voegen meer geladenheid toe, iets verhalends.

Tweede is goed gespeeld met scherptediepte, maar de pose en de onscherpte an sich op model erachter spreekt me niet zo aan.

Bij het meerluikje, vraag ik me opeens af hoe deze zou overkomen met alleen de hondenkop in het midden...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 20:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1834
Woonplaats: Drunen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie beelden :up

Ik ga een beetje mee met Mendel qua beoordeling, maar bij mij valt de 2e enkel af in de serie. De plaat an sich vind ik heel erg sterk en imo nijgt hij zelfs naar het hogere segment in de modefotografie. Ofwel imo zou deze zo uit een modeblad voor één vd grotere merken kunnen komen, welke op het moment ook heel erg veel met bepaalde sfeer fotografie bezig zijn ipv het ouderwetse kleding poseren.

Ook het centrale van de andere 2 foto's kan ik moeiteloos mee leven, omdat het gewoonweg mij niet stoort bij zulke beeldvullende portretten :up

Al met al voor mij eigenlijk 2 aparte series ( als je 1 foto opzich een serie mag noemen ) maar beide erg goed.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 20:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Prachtig gedaan; op straat ? BRAVO

f1 vind ik best


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 22:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Heel erg bedankt allen! (Wow wat een complimenten zeg he :shock :blush )

Heb van een nieuwe gastdocent wederom dezelfde soort opdracht gekregen, hihi. Ik hoop dat het me nog eens lukt..


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 22:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heel gaaf! Ik vind het mooie serie die veel zeggend zijn. Ik vind allen de 2de niet mooi in het rijtje staan. het standpunt en de scherpstelling is voor mij te anders.
Maar neemt niet weg dat ik het behalve stoer ook echt heel mooi vind..

Een 10? dat begrijp ik nooit. dat zou betekenen dat je helemaal niks fout hebt gemaakt, en dat het mooier is dan het mooiste beeld van de docent.. want 10 is perfect.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 22:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Bedankt.
Ja... Hij beoordeelde wel over het algemeen ook vrij hoog. Maar...
Citaat:
dat het mooier is dan het mooiste beeld van de docent
hij heeft wel iets gezegd van dat ie er wel jaloers op is haha, maar zelf vind ik zijn werk toch echt, ècht wel beter.
De rest van de klas had overigens ook erg goede resultaten, er waren nog een stuk of 3 tienen. Maar hij was ook echt wel supertrots op ons, was echt heel leuk om te zien. Hij glunderde echt helemaal, toen hij al dat werk tevoorschijn zag komen!
Ik vond hem ook echt heel erg leuk als leraar, heel enthousiast over zijn vak. Dat is eigenlijk wat ik bij mijn meeste "vaste" leraren wel heel erg mis.
Leraren geven ook normaal nooit een 10, wat ik ook logisch vind, want het zou een beetje jammer zijn als je in het tweede jaar van je opleiding al het toppunt hebt bereikt. Ik zie dit dan ook echt niet als mijn toppunt, ik wil nog veel meer leren, en mezelf nog meer ontwikkelen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 20 mei 2010 19:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vind dat je al heel goede "eigen" beelden maakt :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 23 jan 2011 10:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 365
Woonplaats: Roermond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hi ik ben nieuw hier en zit wat oude posts te lezen, deze post vielen de beelden mij gelijk op.
Grappig dat je in de tekst vermeld geïnspireerd te zijn door Avedon. Want deze 3 beelden roepen bij mij ook gelijk die sfeer op. Ik heb de tentoonstelling in het Foam mogen meemaken, echt super werk!
Zelfs de witte doek op straat blijft het dus in 2010 goed doen!

Ben het eens dat het tweede beeld er niet totaal in past, mede ook doordat het hoofd van de persoon wat is afgesneden, maar ook die blijft op zich staand een geweldige plaat.

Nu las ik weer ergens anders dat je inmiddels in het bezit bent van een Mamiya RB67 ik ben jaloers :D geniet ervan! en ik ben erg nieuwsgierig naar de resultaten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 23 jan 2011 10:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1672
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leuk topic om eens boven te halen...want erg fijne platen inderdaad...


PS..een 10 hoeft niet te betekenen dat het beeld perfect is...kan ook betekenen dat de student (ver) boven verwachting presteert. Bijvoorbeeld een eerstejaars die boven niveau laatste jaars presteert ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 23 jan 2011 13:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 253
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi he Rotturdamm,

Fraaie platen maar nr 3 steekt er echt voor mij bovenuit. Wel jammer dat de rechtermouw lelijk is, wellicht door het bewerken / shoppen. Ook de beugel / boog is niet fraai.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 23 jan 2011 13:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
jeroenk schreef:
... PS..een 10 hoeft niet te betekenen dat het beeld perfect is...kan ook betekenen dat de student (ver) boven verwachting presteert. Bijvoorbeeld een eerstejaars die boven niveau laatste jaars presteert ;)

Ben ik het helemaal mee eens. Daar komt nog eens bij dat je mensen veel meer stimuleert met positieve feedback dan met negatieve feedback...

Akelei schreef:
hij heeft wel iets gezegd van dat ie er wel jaloers op is haha, maar zelf vind ik zijn werk toch echt, ècht wel beter.... hij was ook echt wel supertrots op ons, was echt heel leuk om te zien. Hij glunderde echt helemaal, toen hij al dat werk tevoorschijn zag komen! Ik vond hem ook echt heel erg leuk als leraar, heel enthousiast over zijn vak. Dat is eigenlijk wat ik bij mijn meeste "vaste" leraren wel heel erg mis
.... en dat is nu het verschil tussen een goede leraar en een leraar waar het "vuur" al van gedoofd is.

Akelei schreef:
.... Ik zie dit dan ook echt niet als mijn toppunt, ik wil nog veel meer leren, en mezelf nog meer ontwikkelen.
Ik weet het niet zeker, maar dat zou best wel eens mede kunnen komen door de lovende reactie van de gastdocent...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het Oude Noorden
BerichtGeplaatst: 23 jan 2011 14:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Nieks schreef:
Hi ik ben nieuw hier en zit wat oude posts te lezen, deze post vielen de beelden mij gelijk op.
Grappig dat je in de tekst vermeld geïnspireerd te zijn door Avedon. Want deze 3 beelden roepen bij mij ook gelijk die sfeer op. Ik heb de tentoonstelling in het Foam mogen meemaken, echt super werk!
Zelfs de witte doek op straat blijft het dus in 2010 goed doen!

Ben het eens dat het tweede beeld er niet totaal in past, mede ook doordat het hoofd van de persoon wat is afgesneden, maar ook die blijft op zich staand een geweldige plaat.

Nu las ik weer ergens anders dat je inmiddels in het bezit bent van een Mamiya RB67 ik ben jaloers :D geniet ervan! en ik ben erg nieuwsgierig naar de resultaten.


He wat leuk dat je nou net dit topic naar boven haalt! Ik ben namelijk van plan om deze serie voort te zetten met mijn nieuwe camera.
Want ik heb een vrije opdracht voor mn opleiding, dus ik dacht, dit is mijn kans! :P Het is namelijk altijd zo dat als ik een leuk fotografie project bedenk, ik er gewoon nooit tijd voor heb, dus probeer ik het altijd in een schoolopdracht te passen. Dus dat komt nu mooi uit! En we hebben er een half jaar voor dus dat gaat wel vet worden denk ik.
Het zal er wel ietsje anders uit gaan zien dan deze foto's. Ik heb bij deze foto's namenlijk een doek gebruikt waar kreukels in zaten die ik vervolgens heb weggewerkt in photoshop, en dat vind ik niet zo tof. Als ik het analoog doe wil ik niet vervolgens gaan photoshoppen. Nu heb ik er een goed achtergrondscherm voor, en een betere camera, dus ik hoop dat ze nog veel beter gaan worden :D

Henry:
Citaat:
Daar komt nog eens bij dat je mensen veel meer stimuleert met positieve feedback dan met negatieve feedback...

Ik denk dat dat bij mij ook wel het geval is. Ik kan best tegen negatieve feedback, en dat kan ook heel stimulerend zijn, maar ik wil ook weten wat er wel goed is, zodat ik daar op verder kan bouwen. Anders ga ik helemaal opnieuw beginnen en dan loopt het helemaal in de soep.

Citaat:
... en dat is nu het verschil tussen een goede leraar en een leraar waar het "vuur" al van gedoofd is.

Leraren zijn vaak ook een beetje gefaalde fotografen (niet allemaal hoor!), die zijn dan gewoon gefrustreerd en gaan je rotopdrachten geven enzo, en het je heel moeilijk maken door overal kritiek op te hebben..


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed