gjdenbesten schreef:
kleurtoon kan iets meer verzadigd. Over uitsneden is al veel gezegd. Echt familiekiekje. Vraag is natuurlijk wat je precies beoogde. Als er is uitgekomen wat je wilde is het helemaal goed.Niet verrassende foto's overigens. Vraagjes: geven de foto's hun persoonlijkheid weer? Wat vertellen de foto's over de neefjes? Is de serie een verhaal over hen? Zit er een verhaal in de foto serie? Misschien leuk (als je nog tijd hebt) om ze opnieuw te maken obv de reacties. Zet 'em op!
Bedankt, een verzadigde kleurtoon durfde ik niet aan, hij is nu al flink verzadigd en op mijn ongecalibreerde scherm werden de huidtonen ietsjes roder terwijl op een ander scherm de huidtonen toen nog wel mooi waren.. Beetje gulden middenweg in gekozen.. (calibratiehardware staat op de wensenlijst)
De foto's geven goed de persoonlijkheid weer, het zijn rustige jongens en dat stralen de foto's ook uit

Ze waren er in ieder geval blij mee
fran schreef:
Het meeste commentaar is al gegeven, daar kan je mee aan de slag.
Zelf zou ik de grote foto rechts hebben gezet zodat hij niet de foto uit kijkt maar erin.
Bij mensen met bril altijd opletten dat de frame van de bril niet door het oog loopt, ik heb het gevoel dat dat bij de oudste in de foto rechtsonder het geval is. Je heb wel prima reflectie weten te voorkomen in de glazen.
Slim punt ja, beter erin kijken dan eruit

En de bril lijft inderdaad even opletten, ik had me nu volledig gericht op het voorkomen van reflecties zonder echt te kijken naar de plaats van de bril, op meer foto's snijd hij de ogen door, dat is wel jammer..
Bedankt voor het leerzame commentaar, nemen we allemaal mee in de volgende shoots!