Het is 30 jul 2025 01:30

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Rio aan Rijn portretten
 Rio aan Rijn portretten
BerichtGeplaatst: 26 aug 2008 16:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Afgelopen zaterdag mij uitgeleeft bij het carnaval in Arnhem,
beter bekend onder de naam van Rio aan Rijn
Hier ruim 600 opnamen gemaakt (digitaal nietwaar). Hier een selectie van de portretten die ik gemaakt heb, geen studiowerk maar wel met de bereidwillige medewerking van de gefotografeerden.

Techn info. Hoewel het redelijk zonnig weer was zijn alle foto's geflitst met een LW-0.7 en een gevoeligheid van 400iso.
zoals de ervaren gebruiker weet, is het goede gewoonte om personen met een donkere huid te flitsen, tenminste als je niet met een stel roetmoppen :angel thuis wil komen

Verdere Exif- gegevens alle tijden waren 1/250" en de F-waarden lagen tussen 6.3 en 11
Verder in captureNX de levels geoptimaliseerd en soms een storende achtergrond weg gecropt.
zo een lange inleiding voor een selectie van 8 acht beelden :D
Fotografie
Fotografie
Fotografie
Fotografie
Fotografie
Fotografie
Fotografie
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Rio aan Rijn portretten
BerichtGeplaatst: 26 aug 2008 16:50 
Lid
Fotografie

Foto 2 en 5 springer er voor mij uit.
Foto 2 het genieten van het manneke straalt er af
Foto 5 heel spontaan.
Mvg

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Rio aan Rijn portretten
BerichtGeplaatst: 26 aug 2008 21:12 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Bont gekleurde serie!
-Foto 1 vind ik de minste van je reeks. Het lage standpunt komt voor mij niet zo mooi uit.
-Foto 2 opzich een keurig uitgesneden foto met goede scherpte en kleuren, jammer alleen van zijn ogen, maar zo te zien deed hij dat expres
-Foto 3 mist wat scherpte op de ogen van de dame
-Foto 4 ziet er prima uit, mooi uitgesneden en lekker gezellig. Jammer dat niet beide 'models' de camera in kijken
-Foto 5 prima scherpte en kleuren
-Foto 6 is de absolute winnaar :up :up
-Foto 7 keurig scherpte en lekkere kleurtje
-Foto 8 netjes

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Rio aan Rijn portretten
BerichtGeplaatst: 27 aug 2008 09:29 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Persoonlijk vind ik nummer 5 het lekkerste wegkijken. Deze komt het meest zacht over. Ik vind het flitsen overal vrij hard en kan mij persoonlijk dan ook niet echt bekoren door de hardheid van het licht.
tenminste als je niet met een stel roetmoppen :angel thuis wil komen Zal waarschijnlijk zo niet bedoeld zijn maar vind het toch een beetje vreemd overkomen om het woord roetmoppen te gebruiken.
Maar wie ben ik toch?

gr. patricia

Rio aan Rijn portretten
BerichtGeplaatst: 27 aug 2008 11:48 
Lid
Fotografie

Een mooie serie met voor mij nummer 6 als topper. Prachtige kleuren die voor mij het meest de Rio laten zien.
Nummer 5 kijkt lekker weg. Leuke blik en lekker licht. De vlek in de hals zou ik wegretoucheren.
Foto 2 is lekker genieten. De huidstructuur komt heel erg mooi over.
Foto #1 vind ik de minste. Het gezicht is erg donker, de scherpte lijkt niet mooi te liggen en de catchlights kunnen me ook niet zo bekoren.

Rio aan Rijn portretten
BerichtGeplaatst: 27 aug 2008 12:19 
Lid

Citaat:
zoals de ervaren gebruiker weet, is het goede gewoonte om personen met een donkere huid te flitsen

Ik ben benieuwd wie je dat heeft wijsgemaakt, want dat is flauwekul.

Wat de foto's betreft, het is een beetje inherent aan evenementfotografie, maar ondanks de medewerking van de mensen vind ik het een beetje snapshotfotografie.
Bij 1 is de flits hinderlijk in de bril aanwezig, op foto 2 zijn de ogen dicht, bij nummer 4 kijkt de man weg, op 6 is het model te donker t.o.v. de kleurige kleding en 7 lijkt last te hebben van groothoekvertekening (hoewel ik niet weet hoe dat meisje er in het echt uitziet).

Als je deze foto's bij reportage o.i.d. had gepost was ik misschien wat positiever geweest want het is een vrolijk fleurig geheel, maar als portretten vind ik het niet veel bijzonders.

Rio aan Rijn portretten
BerichtGeplaatst: 28 aug 2008 09:03 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Nummer 6 is een topper! Mooie kleuren en een goed gekozen compositie! Misschien kun je met Saturation de kleuren er nog net iets meer uit laten springen, maar ik weet zo niet of het dan te 'nep' word.

Rio aan Rijn portretten
BerichtGeplaatst: 01 sep 2008 19:25 
Lid
Fotografie

Roberto schreef:
Citaat:
zoals de ervaren gebruiker weet, is het goede gewoonte om personen met een donkere huid te flitsen

Ik ben benieuwd wie je dat heeft wijsgemaakt, want dat is flauwekul.

Het spijt mij Roberto, maar het is echt algemeen bekend, dat je beter een donker gekleurde huid hetzij moet onderbelichten of inflitsen. De huid heeft nl een lagere reflectie dan van het kaukasische type. En vooral in deze situatie waarbij ze soms in tegenlicht of onder grote hoeden rondlopen.

ook nog even een reactie op mijn [i]roetmoppen[i] dit is uiteraard badinerend bedoeld, wat ik wilde zeggen was dat er te weinig doortekening in het gezicht komt en het dus afgedrukt wordt als een donker (roetachtig) vlak. Het uiteraard niet denigrerend bedoeld, vandaar ook de afwijkende kleur. :D

Rio aan Rijn portretten
BerichtGeplaatst: 02 sep 2008 00:27 
Lid

Citaat:
Het spijt mij Roberto, maar het is echt algemeen bekend, dat je beter een donker gekleurde huid hetzij moet onderbelichten of inflitsen.
Dat hoeft je niet te spijten hoor, want je bent inderdaad niet de enige die dit denkt. Helaas is dat in veel gevallen net iets te simpel gedacht.
Citaat:
Verder in captureNX de levels geoptimaliseerd.
Laat me raden....;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp