jvs schreef:
ingenomen standpunt vindt ik niet zo prettig kijken in dit geval, indien mogelijk ga terug naar de locatie, laat het model een strakke schort en topje aantrekken, zet ze met haar rug tegen de muur in een S vorm poserend.....en je hebt een prachtplaat!
Is een goed idee maar...het model wou die pose niet omdat ze een heel ronde rug (in S-vorm)heeft en dat niet mooi aan zichzelf vind
Dank u allen voor jullie reacties
Wel als ik mag zeggen dat ik ik een andere mening respecteer maar soms zijn er omstandigheden of andere interpretaties...en dan mag ik dat dat toch nader toelichten.
1) Op zo'n trap kan ik mijn lichtbox niet dichtbij genoeg zetten, als het model lager stond kreeg allerlei elektriciteit in beeld en dat is een hindernis die ik gezien heb en die jullie niet gezien hebben en daarom vergeten
2) ik kon dat ook niet met 50mm fotograferen maar moest iets meer naar 35mm gaan
3) ik wou ze ook "trots" en "groot" in beeld krijgen
4) die harde licht interpretatie......mij hebben 3 verschillende beroepsfotografen in lessen die ik gevolgd heb, gezegd dat hard licht = als de overgang tussen licht en schaduw plots is en volgens een scherpe lijn.
Ik ben voor conversatie en als ik een foutief woord gebruik wil ik dat bijleren; en als ik een andere zienswijze heb is dit niet altijd foutief, immers fotografie is niet wetmatig, soms eens de regels doorbreken is juist goed. en soms is dat het doel van de foto.
Ik heb van de essen van Govert de Roos veel bijgeleerd en ik vind zijn stijl mooi
Vriendelijke groeten