Heerlijke serie om te mogen zien, technisch top dus daar kan ik kort over zijn. Laat ik het dan over de meerwaarde hebben, net datgene wat een goede plaat omhoog tilt en je pakt.
Bij de eerste is he je uitgekiende standpunt, mischien onbedoeld maar het model krijgt nu iets reusachtigs. Helder wit, helder blauw, zomers fris...
Ondanks het spetterende van de eerste, is het deze tweede die me echt pakte. Goede compositie, het model op de geijkte gulden snede en de vuurtoren bijna in het midden. Voor mij zit er een herhalingsmotief in, het model en de vuurtoren (als zou ik dit niet tegen het model verder zeggen

). Heerlijk streepje schaduw van het model in het zand, en de hollandse luchten maken hem af voor mij.
Derde is wederom een uitgekiende compositie, diepte langs het hek, en heb je weer een herhalingsmotief tussen model en de voorste paal. Zachte omzetting.
Vierde is weer fris en sprankelend, met bijna voelbaar de zeebries door haar manen. Hier durf ik mij toch een commentaar te laten ontsnappen. Compositie spreekt me hier minder aan dan bij de eerste, heb het gevoel dat er balans mist. De toren en model staan te dicht bij mekaar, en beide centraal....