Altijd bereid om mijn mening te geven
Als ik naar de eerste foto kijk, valt me naast het vrolijke kereltje een achtergrond op waarbij ik een rechteronderhoek zie van een lijst en iets wat lijkt op restanten van een gordijn. Ik begrijp dat je hier geen egale achtergrond hebt willen toepassen, maar dan zou ik toch iets meer achtergrond hebben getoond.
Kereltje staat er wel vrolijk en relaxed op. Belichting van het kereltje ziet er goed uit; ietsje jammer van de schaduw van de lijst op de muur.
Als ik naar je tweede foto kijk, dan houdt de belichting van deze foto mij meer bezig dan het (volgens mij) zou moeten. Enerzijds heb je geprobeerd te spelen met de verlichting door het model goed uit te lichten en de achtergrond via een accent niet saai egaal te laten. Het accent had van mij iets meer naar het midden van de foto gemogen waardoor de beide lichtbronnen meer in elkaar overvloeien. Nu heb je het model van rechts belicht (voor de kijkers links) en ontstaat er voor mij een vreemd lichtspel op de linker gezichtshelft van je model. Ik had de achtergrondspot iets meer achter het model te laten schijnen. Hiermee komt tevens het model iets meer los uit de donkere achtergrond. Het model komt ook hier relaxed op mij over.
Als ik naar de derde foto kijk zie ik een voor mij geslaagde high-key-achtige foto. Mooie vlakverdeling waardoor er een mooie rust in de foto ligt. Ook dit model heeft een relaxte houding en het contact tussen model en fotograaf is hier net als in de eerste 2 duidelijk aanwezig.
Conclusie: voor mij de derde als meest geslaagde, gevolgd door nummer 2. De minste van deze serie vind ik de eerste. De houdingen lijken goed geregisseerd te zijn en de modellen komen relaxed op mij over