Het is 19 apr 2024 03:02


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur African
 African
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 22:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Hoi, bij deze nog een serie.
Ik heb deze foto's van de zomer tijdens het African Festival in Den Haag gemaakt. Ik heb hierbij menden gevraagd of ze voor een foto wilden staan.
Dit keer heb ik ervoor gekozen om geen witte achtergrond te gebruiken (zoals mijn vorige serie van mensen van straat). De achtergronden zijn dus vrij druk. Ikzelf vind het niet té, omdat het wel het festival sfeertje meegeeft en de achtergrond naar mijn idee wel onscherp genoeg is. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1
Fotografie

2
Fotografie

3
Fotografie

4
Fotografie

Ik heb de foto's overigens gemaakt met een oude Lubitel 2 camera (middenformaat camera). Helaas zit er een lichtlekje aan de bovenkant (denk ik.. je ziet een witte waas aan de bovenkant van de hoofden).. Dus dat wordt opzoek naar een nieuwe camera, want ik wil hier heel graag mee door gaan op deze manier. Zowel met en zonder witte achtergrond.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 African
BerichtGeplaatst: 27 aug 2010 03:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Akelei : over het algemeen zeer goed :up
Doch wat is het verschil...als ik naar f1 keek zag ik dadelijk...een Afrikaans druk bedrukt kleed en een drukke achtergrond...dus komt die vrouw niet los van de achtergrond.(is wel vaag)
De ander foto's mogen zo blijven (naar mijn visie) maar f1 zou ik de vrouw in kleur laten en de achtergrond z/w...alzo komt ze los van de achtergrond

Dank u ook voor je steeds opbouwende kritiek op mijn foto's


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 African
BerichtGeplaatst: 27 aug 2010 07:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 245
Woonplaats: Zweden
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Jongens zoals die op f2 kwam ik nou nooit tegen in Den Haag *zucht*.

Ik vind die waas ergens ook wel weer wat toevoegen eigenlijk.. het geeft iets ouds. Ik ben benieuwd of je de modellen enige vorm van instructie geeft en zo ja wat dan? Wel/geen oogcontact, waarnaartoe gedraaid, plek tov achtergrond etc... Of hebben die mensen dat helemaal zelf uit mogen maken?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 African
BerichtGeplaatst: 27 aug 2010 07:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Mooi stukje straatfotografie met zo'n oude cam.
Ik hoop dat je er een goeie vervanger voor kan vinden :)
Mooi in zwart wit al vind ik de lucht wel een beetje detailloos.
Achtergronden storen mij niet vanwege het festivalkarakter.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 African
BerichtGeplaatst: 27 aug 2010 10:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
@AJL Dankje! Ja foto 1 is in zn geheel misschien wat druk. Ik denk toch dat door de opvallende/grappige print de aandacht toch daarbij zal blijven (bij mij dan iig). Kan m niet omzetten naar kleur want ze zijn met zwart wit film geschoten. :)

@Mascha Hihi, tja hij was ook Engels.. Het enige wat ik de "modellen" beb geegd is waar ze moeten gaan staan, zodat de achtergrond het beste is. Soms vraag ik ze in de camera te kijken. Verder mogen ze alles zelf weten hoe ze staan/kijken enz. Ik wil het altijd zo puur mogelijk houden. Echt de mensen fotograferen zoals ze zijn. Bedankt voor je reactie!

@pdm Thanks! :) Ik hoop het ook, zit al aan de Mamiya 645 te denken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 African
BerichtGeplaatst: 27 aug 2010 15:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Hm, tja dat weet ik eigenlijk nog niet precies. In ieder geval wel een waarbij je de zoeker kan verwisselen (want ik wil graag zo een waarbij je er van boven in kijkt). Ik weet verder niet zo goed welke varianten welke voor en nadelen hebben. Tips? Of misschien een website waar veel info over staat?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed