Het is 27 apr 2024 23:08


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Iris
 Iris
BerichtGeplaatst: 03 feb 2011 16:04 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 2
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Fotografie

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum.
Heb een tijdje haast niets meer met fotografie gedaan en ga het nu weer een beetje oppakken.
Dit is er eentje uit een shootje van dit weekend met een drukke 1 jarige die niet wou stil zitten.

Iemand misschien ook nog tips over de aandacht krijgen van kleine kinderen? Knuffels, geluidjes en een van de ouders achter mochten niet helpen!

F13
1/125
50 mm
en 1 flitser met softbox op "model" en 1 op achtergrond


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Iris
BerichtGeplaatst: 03 feb 2011 17:00 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 686
Woonplaats: Maassluis
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ha welkom hier!

De truc die bij mij wel es wil helpen zet ze in een mand, kist, teil, dan blijven ze op hun plek en dan met heel veel vragen, gekke geluiden, liedjes zingen! Kleine bloemetjes, blaadjes op de grond waar ze mee kunnen spelen...is ook nog wel een idee.

Maar moet zeggen het ene kind is het andere niet....

De foto vind ik zeker niet tegenvallen hoor, scherp, belichting is ok. Nou vind ik hem wel in z'n geheel roze overkomen...

groetjes Margje


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Iris
BerichtGeplaatst: 03 feb 2011 17:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zie dat je de achtergrond achteraf geprobeerd hebt te verzachten. Ik vind dat dit te goed zichtbaar is :S
Je kunt beter hier bij het opnemen van de foto rekening mee houden door een ander diafragma te kiezen. Met een diafragma van f/13 ga je juist het tegenovergestelde bereiken...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Iris
BerichtGeplaatst: 03 feb 2011 21:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 17
Licht vind ik goed!
De foto vind ik wel erg roze en het is jammer dat ze nét langs de camera kijkt.
Haar staartjes vind ik heerlijk eigenwijs, maar dat heeft dan weer niks met de foto te maken ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Iris
BerichtGeplaatst: 03 feb 2011 21:42 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 157
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ja, tips... ik durf ze ook al wel eens in een koffer of mand zetten zodat ze niet weg kunnen maar bij elk kind werkt dat ook niet. Laat ze gewoon effe hun ding doen en fotografeer ondertussen en je zal zien dat er dan toch ook leuke platen bij zitten.
De belichting vind ik mooi, ook de kleur achtergrond maar het is inderdaad te zien dat je daaraan gewerkt hebt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Iris
BerichtGeplaatst: 03 feb 2011 21:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1672
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik mis toch echt scherpte...en dat op f13....wat trouwens veel te hoog is. f5.6 - f9 is meer dan zat, zorg dat je scherpstelt op de ogen, die moeten het scherpst zijn. Donkere vlek (schaduw) links onder stoort ook, model verder van de achtergrond zetten.

Klinkt allemaal wat bot, terwijl het uiteindelijk best een zacht plaatje is...maar het is toch "net niet" voor mij.

Tips met kids...neem je tijd, "leer het kind kennen" en laat ze vooral hunzelf zijn :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Iris
BerichtGeplaatst: 04 feb 2011 10:49 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 2
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Bedankt voor de reacties allemaal.

Origineel is hij echt scherp op de ogen, heb hem laten verkleinen door photobucket en dat heeft m volgens mij niet veel goeds gedaan. Zal hem voortaan eerst zelf verkleinen.

Ik ben zelf niet zo'n van fan van foto's in potten ed dus moet toch nog opzoek naar een andere oplossing. Maak ook liever buiten foto's dan geeft hij ook niet dat ze rond lopen/kruipen dan loop ik gewoon gezellig mee.
Dit is een kindje van mijn vriendin dus ik ken haar goed en zij mij ook en ze is ook al vaker in de studio geweest...maarja als 1 jarige wil je gewoon op onderzoek uit.
Ben het er mee eens dat hij wat roze is maar kreeg met bewerken niets mooiers voor elkaar.

De achtergrond heb ik niet speciaal bewerkt maar ik gebruik altijd een tip uit een boek voor scott kelby bij portretten. Ik maak een nieuwe laag met gaussian blur en zet deze vervolgens op 20% oid maar schijnbaar is dat hier toch nog iets te veel. ( en gum daar vervolgens de ogen ed weer uit)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 87 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed